کد خبر: ۱۹۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۵

تردد عادی در مرز خسروی جریان دارد

 سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: تردد عادی در مرز خسروی جریان دارد و بازرگانان می توانند از این مرز به صورت عادی برای سفر به عراق استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شهریار حیدری درباره عدم استقرار نیروهای عراقی در مرز خسروی و انجام نشدن تردد زائرین اربعین از این مرز با توجه به اینکه پیش از این اعلام شده بود، زائران می توانند از این مرز عبور کنند، اظهار داشت: تردد عادی در مرز خسروی در جریان است و ما با کشور عراق در این مرز مراودات و رفت و آمد عادی و بازرگانی داریم و همچنان تجار و بازرگانان می توانند از این مرز بصورت عادی برای سفر به عراق استفاده کنند.
 
وی اظهار داشت: تا 23 آبان ماه تردد کامیون ها بجز کامیون های حامل مواد فاسد شدنی، از سه مرز شلمچه، مهران و چزابه ممنوع است ولی در مرز خسروی تردد بصورت عادی جریان دارد.
 
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: این تصمیم به دلیل حجم بالای خودرو در این سه نقطه مرزی و جهت جلوگیری ترافیک در محل های ورودی در مرز گرفته شده است.
 
 حسین ذوالفقاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش از این اعلام شده بود که امسال و برای سهولت سفر زائران اربعین به عتبات عالیات مرز خسروی نیز به سه مرز شلمچه، چزابه و مهران افزوده شده است، گفت: متاسفانه دولت عراق براساس ملاحظاتی امنیتی اعلام کرد که از این مرز زائران اربعین نمی توانند عبور کنند.
 
گمرک جمهوری اسلامی نیز روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد که عبور کامیون ها تا 23 آبان ماه از چهار مرز، خسروی، مهران، چزابه و شلمچه ممنون است.
*ایرنا