کد خبر: ۱۹۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۰۱

ساخت شهر خودروهای بی راننده در کره جنوبی +عکس

 کره‌ی جنوبی در حال ساخت شهری هستند تا خودروسازها بتوانند محصولات بی راننده‌ی خود را در آن آزمایش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وزارت حمل و نقل کره‌ی جنوبی اعلام کرد این کشور در آینده‌ای نزدیک شهری را برای آزمایش خودروهای بی راننده تأسیس خواهد کرد تا شرکت‌ها و محققان بتوانند محصولات خود را در محیطی واقعی بررسی بکنند.


منطقه‌ی یاد شده «کی-سیتی» (K-City) نام داشته، با مساحتی معادل 320 هزار متر مربع و بودجه‌ای معادل 9.77 میلیون دلار تا اواخر 2018 افتتاح خواهد شد. در کی-سیتی مناطقی مانند بزرگ‌راه‌ها، مرکز شهر، حومه‌ی شهر، مناطق تجاری و پر رفت آمد شبیه‌سازی می‌شوند. به علاوه 35 شرایط مختلف مانند عوارضی، تونل، تقاطع‌ها، کارگاه‌های ساختمانی و محل عبور قطار برای آن در نظر گرفته شده است. به این موارد می‌توان پیاده‌رو، خیابان‌هایی باریک، ارتباطات بی‌سیم و نسل چهارم اینترنت همراه (4G) را اضافه کرد.

وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل (Ministry of Land, Infrastructure and Transport) اعلام کرد تا سال 2020 خودروهای بی راننده‌ی سطح سه در کی سیتی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

خودمختاری وسایل دارای 5 سطح مختلف است. در سطح سوم، تعدادی از عملکردها به وسیله‌ی نقلیه سپرده می‌شود؛ اما یک انسان همچنان باید در پشت فرمان آماده‌ی در دست گرفتن هدایت آن بوده و روی نوع فعالیت آن نظارت کند. این در حالی است که سطح چهارم تقریباً همه‌ی عملکردها با نظارت انسان، انجام می‌گیرد.
*سایبربان