کد خبر: ۱۹۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۴۷

اولین کولر شخصی هوشمند و قابل حمل +تصاویر

نظرتان درباره یک سیستم ایرکاندیشن رومیزی چیست؟ همه‌جا با خودتان ببرید و با کابل USB و یک پارچ آب کار کند؟
 نظرتان درباره یک سیستم ایرکاندیشن رومیزی چیست؟ همه‌جا با خودتان ببرید و با کابل USB و یک پارچ آب کار کند؟
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ Evapolar 2 یک کولر و سیستم تهویه هوای مطبوع شخصی کوچک است که می‌تواند محیط اطراف یک فرد را خنک کند. فناوری Evapolar 2 ساده است و هدف‌اش ارایه کیفیت بهتر هوا در هر مکان و شرایطی است.



Evapolar 2 ابتدا یک ایده بود که روی سایت ایندی‌گوگو مطرح و برای توسعه و ساخت‌اش سرمایه‌گذاری شد. شروع تحویل محصول به متقاضیان از جولای امسال بوده و در این مدت کم توانست نظر مثبت بسیاری از مردم را به خود جلب کند.

ساده، ساکت، سریع

Evapolar 2 حدود ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد و اندازه‌اش ۶.۷ در ۶.۷ در ۶.۹ اینچ است. بنابراین؛ به راحتی قابل حمل و جابه‌جایی است. هر فرد می‌تواند یک دستگاه Evapolar برای خودش تهیه کند و در هنگامی که احساس می‌کند گرم‌اش شده است؛ آن را از زیر میز یا درون کمد به روی میزکار منتقل و روشن کند.

این کولر شخصی از فناوری تبخیر مبتنی بر نانومواد منحصربه‌فردی استفاده می‌کند. یک مخزن آب قابل حمل دارد که باید پیش از روشن کردن دستگاه؛ با یک پارچ آب پر شود. کاتریج دستگاه در مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه آب را جذب می‌کند و بعد آب را روی پدهای خنک‌کننده پخش می‌کند.
 


آب به تدریج تبخیر می‌شود و می‌تواند هوای محیط اطراف در مساحتی ۳ الی ۴ مترمربع را تغییر دهد. بسته به کیفیت آب، کاتریج Evapolar 2 حدود شش ماه دوام می‌آورد.

این دستگاه می‌تواند به راحتی هوای گرم و خشک را به یک هوای سرد، مرطوب و تازه تبدیل کند. در این کولر از الیاف طبیعی بازالت استفاده شده است و هیچ‌گونه موادی برای رشد باکتری‌ها یا کپک ندارد.

برای تامین انرژی این کولر نیز کافی است کابل USB را به یک پی‌سی، پاوربانک، آداپتور برق و حتا باتری‌های خورشیدی متصل کنید. این کولر طوری طراحی شده است که مصرف انرژی نسبتا پایین ۱۰ واتی دارد و نیازی به یک منبع تغذیه بزرگ نیست. Evapolar 2 نسبت به کولرهای اسپلیت حدود ۱۰ تا ۲۰ برابر مصرف انرژی موثرتری دارد.

روی این دستگاه یک نمایشگر LED نصب شده است که می‌توانید میزان دور فن و دمای هوای مطلب را تنظیم کنید. همچنین یک اپلیکیشن موبایل دارد که امکان تنظیم و مدیریت از راه دور دستگاه را فراهم می‌کند. با این اپلیکیشن می‌توانید کولر را برای مدت زمان موقتی خاموش یا دما و دور فن را کم و زیاد کنید.

با سیستم‌های خانه‌های هوشمند سازگاری دارد و می‌تواند با گوگل هوم، آمازون الکسا، سامسونگ اسمارت‌تینگس و اپل هوم کیت کار کند. بنابراین؛ با دستورات صوتی نیز می‌توان از راه دور این لوکر شخصی و قابل حمل را مدیریت کرد.

هیچ‌گونه صدا یا نویز ندارد؛ پرتاب آب یا تبخیر سریع ندارد و بسیار ملایم و ساکت سعی می‌کند هوای محیط اطراف خود را مطبوع و دل‌پذیر کند. قیمت این لوکر شخصی ۱۵۰ دلار است.