کد خبر: ۱۹۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۶

بخشی از فرمان ممنوعیت مسافرتی ترامپ اجرایی شد

 با صدور مجوز از سوی یک دادگاه در ایالت کالیفرنیای آمریکا، بخشی از فرمان مسافرتی ترامپ که سفر شهروندان 6 کشور مسلمان از جمله ایران به ایالات متحده را محدود می کرد، دوباره اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر در ایالت کالیفرنیای آمریکا مجوز اجرای بخشی از فرمان ممنوعیت مسافرتی ترامپ را صادر کرد.

این حکم که در پی درخواست دولت آمریکا برای لغو توقف موقت این فرمان صادر شده، ممنوعیت مسافرت آن دسته از شهروندان 6 کشور مسلمان از جمله ایران را که ارتباط مستقیمی با ایالات متحده ندارند دوباره به اجرا درمی آورد.

پیشتر یک دادگاه منطقه ای در ایالت هاوایی با این استدلال که قانون مهاجرت فدرال اختیار اعمال ممنوعیت مسافرت از این کشورها را به ترامپ نداده، این فرمان را به طور موقت متوقف کرد.

این فرمان که در 24 سپتامبر سال جاری میلادی (2 مهرماه) صادر شد، نسخه سوم از سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود که کشورهای ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، چاد، کره شمالی و برخی از مقام های ونزوئلا را هدف گرفت.

این دادگاه تجدید نظر همچنین قرار است روز 6 دسامبر (15 آذرماه) جلسه ای را درباره پرونده ای مشابه در ایالت مریلند که فرمان ممنوعیت مسافرتی را متوقف کرده، تشکیل دهد.
*ایرنا