کد خبر: ۱۹۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۱

نجات تمام افراد زیر آوار در شهرهای زلزله زده

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه 98 درصد آوارهای ساختمانی در شهرهای زلزله زده برداشته شده، گفت: بعید است فردی زیر آوار در شهرهای زلزله زده باقی مانده باشد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مرتضی سلیمی افزود: امداد و نجات در روستاهای زلزله زده همچنان با قدرت در حال اجراست و تقریبا 85 تا 90 درصد از روستاها آوار برداری شده است.
 
وی، پراکندگی و گستردگی روستاهای زلزله زده را عامل اصلی کندی امداد و نجات و آواربرداری روستاها نسبت به شهرها دانست و گفت: احتمال اینکه افرادی در روستاها زیر آوار مانده باشند وجود دارد.
 
سلیمی از توزیع 10 هزار تخته چادر هلال احمر به همراه، مواد غذایی، دارو، آب و پتو موکت در بین مردم مصیبت دیده در صبح امروز خبر داد و گفت که تا ظهر امروز نیز 10 هزار تخته چادر دیگر توزیع خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: یک فروند هواپیما حامل پنج هزار تخته چادر و مواد مورد نیاز از تهران در حال بارگیری است و تا بعد از ظهر امروز به مناطق زلزله زده اعزام می شود.
 
سلیمی اظهار کرد : 10 فروند بالگرد هلال احمر با 100 سورتی پرواز در طول شبانه روز گذشته به کار جا بجایی ده ها مجروحان و توزیع اقلام مشغول بوده اند.
 
رییس سازمان هلال احمر کشور، اسکان اضطرای و فراهم کردن اقلام مورد نیاز را مهم ترین ماموریت این سازمان پس از آواربرداری و امداد و نجات دانست و گفت: امیدواریم هرچه زودتر امداد رسانی و اسکان زلزله زدگان را به 100 درصد برسانیم و به وضعیت قابل قبولی برسیم.
 
وی در پایان با مردم مصیبت دیده ابراز همدلی کرد و گفت: هلال احمر به همراه دیگر دستگاه های امداد رسان با تمام توان پای کار هستند و در امدادرسانی و کمک به آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
 
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی به بار آورده است.
*ایرنا