کد خبر: ۱۹۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۲

ارسال 30 هزار قوطی شیرخشک به مناطق زلزله زده

در پی سفر روز گذشته دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی به مناطق زلزله زده و مشاهده نیاز شدید به شیر خشک جهت تغذیه‌ کودکان در مناطق زلزله‌زده‌ استان کرمانشاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) محموله‌ بزرگی شامل ۳۰ هزار قوطی انواع شیر خشک را راهی مناطق زلزله‌زده کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن بیان این خبر گفت: تاکنون از طرف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ١٧٠٠٠ قوطی شیرخشک‌ برای توزیع تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده و ١۳۰۰۰ قوطی دیگر هم از طرف ستاد ارسال شده است تا به محض دریافت، در مناطق زلزله‌زده تحویل خانواده‌ها شود.

به گفته‌ دکتر مخبر، با توزیع شیر خشک‌های ارسالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، نیاز کودکان آسیب‌دیده‌ از زلزله‌ی استان کرمانشاه به شیر خشک تا حدود زیادی برطرف و نگرانی خانواده‌ها در این زمینه رفع می‌شود.

ربیس ستاد اجرایی فرمان امام هم‌چنین از استقرار تیم‌های این ستاد برای توزیع اقلام امدادی و کمک‌های ستاد در ازگله و ثلاث باباجانی و دیگر بخش‌های آسیب‌دیده از زلزله خبر داد و گفت: با ورود اقلام، کمک‌ها به سرعت و طبق نیازسنجی‌های انجام‌شده، در بین مردم توزیع می‌شوند.

شایان ذکر است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون ٥٠ تریلر آب معدنی، ٢٠٠ هزار قوطی انواع کنسرو، 50 تن خرما، 20 هزار تخته پتو، 20 هزار بالش، هزار چراغ خوراک‌پزی و گرمایشی، 10 موتور برق، 50 تن انواع لباس و کفش، به‌ویژه لباس‌های گرم، 4 درمانگاه سیار، 5 کامیون انواع دارو، سرم ، آتتی‌بیوتیک و اقلام اورژانسی و ... به مناطق زلزله‌زده ارسال کرده است. این ستاد هم‌چنین 100 گروه جهادی را برای کمک به مردم در مناطق زلزله‌زده مستقر کرده است.

علاوه بر این بنیاد برکت از زیر مجموعه های ستاد اجرایی تعهد کرده است تعدادی از مدارس تخریب شده در زلزله را از نو بسازد.

 به گفته‌ی دکتر عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت، در راستای این تصمیم، در گام اول عملیات ساخت ٢٠ مدرسه با ١٢٠ کلاس درس در ازگله و ثلاث باباجانی در روزهای آینده کلید می‌خورد.
*ایسنا