کد خبر: ۱۹۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۹۱

گزارش عجیب شبکه آمریکایی در مورد تیم ملی ایران

 یک شبکه تلویزیونی در آمریکا شانس شاگردان کارلوس کی‌روش برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بسیار ناچیز می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شبکه CBS‌ آمریکا در گزارشی به بررسی شانس موفقیت 32 تیم راه یافته به جام جهانی 2018 برای پیشروی در این تورنمنت پرداخته و آنها را بر اساس قدرت‌شان رده‌بندی کرده است. این شبکه با معرفی برزیل، آلمان و فرانسه به عنوان تیم‌های که دارای بیشترین شانس برای قهرمانی جام جهانی سال آینده هستند، ایران را در رده سی‌ام قرار داده است.

CBS درباره ایران نوشته است: خوشبینانه‌ترین سناریو برای تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 این است که با تفاضل گل منفی 10 و با کسب یک امتیاز تورنمنت را ترک نکند. بدبینانه‌ترین سناریو هم باخت این تیم در هر سه بازی‌اش در مرحله گروهی است.

شبکه آمریکایی درباره اینکه چرا ایران را در رده سی‌ام تیم‌هایی که شانس پیشروی به مراحل بالاتر را دارند، نوشته است: ایران برای اولین بار در تاریخ توانسته دو دوره متوالی به جام جهانی صعود کند و تنها یکی از 12 بازی‌اش در جام جهانی را برده است. درباره شانس صعود این تیم به مرحله یک هشتم نهایی جام هم می‌توان گفت که این تیم همانقدر شانس دارد که استون ویلا برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، البته استون در حال حاضر در لیگ دسته اول است نه لیگ برتر. پس آنها هیچ شانسی ندارند. متوجه شدید؟

CBS در حالی شانس صعود ایران به مرحله یک هشتم نهایی را در حد صفر می‌داند که این تیم رکورددار طولانی‌ترین کلین‌شیت (1121 دقیقه) در بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی را به ثبت رسانده است و جزو معدود تیم‌هایی بوده که بدون شکست به جام جهانی صعود کرده است. این شبکه به استثنای عربستان که در رده آخر قرار گرفته است، شانس دیگر تیم‌های آسیایی را برای صعود به مراحل بالاتر جام جهانی 2018 بیشتر از ایران دانسته است به طوری که کره جنوبی (تیمی که در مرحله انتخابی پایین‌تر و بعد از ایران به جام جهانی صعود کرد) را در رده بیست و یکم، ژاپن را در رده بیست‌وسوم و استرالیا را در رده بیست و ششم قرار داده است.

شبکه CBS تیم‌های جام جهانی 2018 را بر اساس شانس موفقیت شان به صورت زیر رده‌بندی کرده است:

1- برزیل
2- آلمان
3- فرانسه
4- اسپانیا
5- پرتغال
6- اروگوئه
7- آرژانتین
8- بلژیک
9- انگلیس
10- کلمبیا
11- مکزیک
12- روسیه
13- کرواسی
14- لهستان
15- سوئیس
16- کاستاریکا
17- دانمارک
18- ایسلند
19- پرو
20- سوئد
21- کره جنوبی
22- نیجریه
23- ژاپن
24- صربستان
25- مصر
26- استرالیا
27- سنگال
28- پاناما
29- مراکش
30- ایران
31- تونس
32- عربستان سعودی
*تسنیم