کد خبر: ۱۹۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۳

عربستان سفیر خود را از برلین فراخواند

عربستان سعودی بامداد شنبه در اعتراض به اظهارات اخیر «زیگمار گابریل» وزیر امورخارجه آلمان که رفتارهای سعودی در قبال سعد الحریری را نامتعارف خوانده بود، سفیر خود را از برلین فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نوشته روزنامه عربستانی «عکاظ» یک مسئول بلندپایه در وزارت امورخارجه سعودی، اظهارات وزیر امورخارجه آلمان را بی هدف و براساس اطلاعات اشتباه دانسته که نمی تواند به برقراری ثبات در منطقه کمک کند.

این مقام عربستانی، افزود: عربستان از یک سو سفیر خود در آلمان را برای رایزنی فرا می خواند و از سوی دیگر، سفیر آلمان در ریاض احضار می شود و مراتب اعتراض شدید عربستان نسبت به اظهارات غیرقابل توجیه و شرم آور وزیر امورخارجه آلمان به وی ابلاغ خواهد شد.

زیگمار گابریل پنجشنبه شب (شب گذشته) در دیدار با همتای لبنانی خود ضمن انتقاد از نحوه برخورد عربستان سعودی با سعد الحریری آن را نامتعارف خوانده و گفته بود: هیچکس نمی تواند نخست وزیر لبنان و خانواده اش را از سفر به فرانسه باز دارد.

وی در دیدار با جبران باسیل در برلین، با انتقاد از سیاست های عربستان، گفت: در چند ماه گذشته روحیه ماجراجویی در رهبری عربستان سعودی گسترش یافته و ما در خصوص این مساله سکوت نخواهیم کرد.

الحریری روز شنبه 13 آبان 96 در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد. متن بیانیه استعفای وی از طریق شبکه خبری سعودی العربیه قرائت شد.
*ایرنا