کد خبر: ۱۹۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۵

سرنوشت هواپیماهای پسابرجامی ایران‌ ایر

 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با بیان اینکه آنچه در برنامه‌ریزی شرکت‌های هواپیماساز مانند ایرباس قرار دارد، یک طرح مشخص و برنامه‌ریزی شده است، اعلام کرد؛ وقتی ایران هواپیمایی را خریداری کرده، با نهایی شدن پیش‌پرداخت، این هواپیما وارد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اصغر فخریه کاشان درباره شایعات مطرح شده مبنی بر فروش هواپیماهای پسابرجامی ساخته شده برای ایران ایر به سایر ایرلاین‌های بین‌المللی اظهار کرد: موضوعی که مطرح شده هر چند نیاز به پیگیری جدی و قطعی دارد، اما حتی در صورت اتفاق افتادن نیز امری طبیعی به شمار می‌رود.

وی افزود: همان طور که ایرباس‌های تحویل شده به ایران ایر برای دیگر ایرلاین‌ها سفارش داده شده بود، اما به ناوگان ایران رسید، این امکان نیز وجود دارد که دیگر هواپیماها نیز چنین سرنوشتی داشته باشند، اما این موضوع طبیعی به حساب می‌آید و یک روال عادی در صنعت هواپیمایی جهان است.

به گفته وی وقتی ایران پیش‌پرداخت هواپیماهای خود را به ایرباس تحویل دهد و قرارداد فاینانس را نهایی کند، قرارداد خرید هواپیماها به طور کامل اجرایی خواهد شد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا در مسیر نهایی شدن فاینانس قرارداد ایران ایر با ایرباس مشکلی وجود دارد؟ تاکید کرد: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و مذاکرات ما گشایش‌های قابل توجهی داشته و می‌تواند در آینده نزدیک نهایی شود. از این رو نه شایعاتی مانند فروش هواپیمای دست دوم به ایران صحت دارد و نه این امکان وجود دارد که ایرباس هواپیماهای ایران را واگذار کند، بلکه تنها با نهایی شدن پرداخت‌ها روال عادی قرارداد و تحویل هواپیماها دنبال خواهد شد.

قرارداد خرید ١٠٠ فروند ایرباس از سوی ایران ایر در زمستان سال گذشته نهایی شد که تاکنون هما سه فروند ایرباس تحویل گرفته است. پس از ورود این هواپیماها شایعاتی درباره مشکل ایران در نهایی کردن فاینانس خرید این هواپیماها مطرح شد.
*ایسنا