کد خبر: ۱۹۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۷

تاثیر نگرش جامعه بر سلامت روان بیماران اوتیسم

بیش از ۷۰ درصد مبتلایان به اوتیسم دچار مشکلات سلامت روان از قبیل افسردگی و اضطراب هستند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ تا کنون مشخص نیست چرا مبتلایان به اوتیسم نسبت به افراد دیگر بیشتر در معرض مشکلات سلامت روان هستند هر چند یک فاکتور مهم می‌تواند این موضوع باشد که این بیماران توسط اطرافیانشان پذیرفته و درک نمی‌شوند.

در حالیکه متخصصان در تشخیص بهتر اوتیسم موفق‌تر از گذشته عمل می‌کنند اما هنوز بسیاری از مبتلایان به اوتیسم احساس می‌کنند شناخت این بیماران و بیماری آنها به عنوان یک جنبه مثبت بالقوه در جامعه پذیرفته نشده است.

اوتیسم اختلالی است که باعث می‌شود مغز به شکل متفاوتی رشد داشته باشد. این وضعیت به تفاوت‌هایی در تعاملات و ارتباطات اجتماعی، تجربیات حسی و محدود شدن دلبستگی‌ها منجر می‌شود.

به گزارش ایسنا، در یک بررسی مشخص شد آن گروه از مبتلایان به اوتیسم که احساس می‌کنند دیگران آنان را درک نمی‌کنند و پذیرفته نمی‌شوند بیشتر علائم افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کنند. یافته‌ها حاکی از آن است که احساس ساده پذیرفته شدن و درک شدن نقش کلیدی در سلامت روان فرد بازی می‌کند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، کارشناسان معتقدند فراهم آوردن شرایطی که بیماران مبتلا به اوتیسم در جامعه پذیرفته شوند باعث می‌شود آنان کمتر دچار مشکلات سلامت روان شوند.