کد خبر: ۱۹۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۶

نگرانی فرانسه از فعالیت داعش در افغانستان

وزیر خارجه فرانسه در سفر به کابل اعلام کرد که پاریس از استراتژی جدید آمریکا در افغانستان حمایت می‌کند و نگران افزایش فعالیت داعش در این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «جان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اظهارداشت: که گروه داعش، پس از شکست در عراق و سوریه به تهدیدی روز افزون در افغانستان تبدیل شده است.

وی افزود: اعضای خارجی داعش که از کشورهایی مانند روسیه، ازبکستان و تاجیکستان به افغانستان می‌آیند به احتمال بسیار به مناطق تحت کنترل این گروه در افغانستان خواهند رفت.

لودریان بر ادامه همکاری فرانسه و اتحادیه اروپا با دولت افغانستان تاکید کرد.

وزیر خارجه فرانسه ضمن اعلام حمایت از استراتژی جدید ترامپ برای افغانستان و جنوب آسیا گفت که برای تحقق این استراتژی همکاری خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به روند صلح افغانستان نیز اظهارداشت که از روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت خواهد کرد.

سال گذشته فرانسه یک منبع گفته بود که فرانسه مخالف حذف نام گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان از فهرست سیاه سازمان ملل است.

این منبع گفته بود: در صورتی که  پیشنهاد دولت افغانستان برای حذف نام حکمتیار از فهرست سیاه سازمان ملل در دستور کار شورای امنیت این سازمان قرار بگیرد، احتمال دارد که فرانسه این طرح را « وتو» کند.

پیش از این وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده بود که حدود 70هزار نظامی فرانسوی در 13 سال گذشته به صورت دوره‌ای در افغانستان حضور داشتند.

ارتش فرانسه نیز گفته بود که بیشترین نظامیان فرانسوی در سال 2010 میلادی در افغانستان مستقر بودند و حدود 4هزار سرباز تحت رهبری «ایساف» فعالیت می‌کردند.
*تسنیم