کد خبر: ۱۹۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۱

شکار مالباختگان از طریق سایت‌های نیازمندی

سارقان حرفه‌ای که طعمه‌های خود را از طریق سایت‌های نیازمندی‌ها انتخاب می‌کردند، دستگیر شدند.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فردی روز ١٣ آبان با مراجعه به کلانتری مجیدیه اعلام کرد از سوی دو سرنشین یک دستگاه خودرو سراتو سفیدرنگ و با تهدید چاقو و ضرب‌وجرح، مورد سرقت و زورگیری شش دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی ٣٠ میلیون تومان قرار گرفته است.
 
مال‌باخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در نمایشگاه فناوری اطلاعات در کشور امارات – شهر دوبی- تعداد هشت دستگاه گوشی تلفن همراه اپل خریداری کردم و برای فروش به ایران آوردم؛ از آنجایی‌که این مدل گوشی‌ها هنوز وارد کشور نشده بود، نتوانستم آنها را در بازار خریدوفروش گوشی تلفن همراه در خیابان حافظ بفروشم.
 
درنهایت گوشی‌ها را برای فروش در سایت دیوار آگهی کردم که پس از مدت کوتاهی شخصی با من تماس گرفت و خواهان خرید گوشی‌ها شد. با این شخص در میدان هروی قرار گذاشتم که در محل قرار دو نفر با خودرو سراتو سفیدرنگ حاضر شدند. برای بررسی اصالت گوشی‌ها به مغازه فروش گوشی تلفن همراه رفتیم؛ پس از تأیید اصالت گوشی‌ها از سوی مغازه‌دار و تعیین مبلغ ٣٠ میلیون تومان برای آنها، برای پرداخت پول از سوی خریداران از مغازه خارج شدیم و پیاده به سمت شعبه بانک حرکت کردیم اما به‌محض نزدیک‌شدن به محل پارک خودرو سارقان، ناگهان آنها با چاقو به سمت من حمله‌ور شدند و پس از مجروح‌کردن من از ناحیه دست، هر هشت دستگاه گوشی تلفن همراه را سرقت کردند و با ماشین به‌سرعت از محل متواری شدند».
 
هم‌زمان با آغاز رسیدگی به پرونده اولیه، شکایت مشابه دیگری درباره زورگیری به وسیله سرنشینان یک دستگاه خودرو سراتو سفیدرنگ از کلانتری نارمک به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.  مال‌باخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «دو نفر برای خرید دو دستگاه موتورسیکلت برقی به ارزش تقریبی یک‌میلیون‌و ٦٠٠ هزار تومان به مغازه من در فلکه اول تهرانپارس آمدند.
 
مبلغ صد هزار تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت به من تحویل دادند و با دادن آدرسی در بلوار ابوذر درخواست کردند موتورسیکلت‌ها را به این نشانی ببرم و در آنجا تسویه انجام شود. موتورسیکلت‌ها را از طریق پیک به نشانی بلوار ابوذر ارسال و پس از مدت کوتاهی اطلاع پیدا کردم که خریداران پس از تحویل‌گرفتن موتورسیکلت‌ها زمانی‌که قصد پرداخت پول از طریق دستگاه پز تحویلی به پیک را داشتند، به راننده پیک حمله‌ور شده، او را با چاقو از ناحیه دست مجروح و پس از استفاده از اسپری افشانه اقدام به سرقت دو دستگاه موتورسیکلت برقی کرده و از محل متواری شده‌اند.
 
با توجه به شیوه و شگرد سارقان در شناسایی و سرقت از دو مال‌باخته، کارآگاهان با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته متعلق به دو مغازه فروش گوشی تلفن همراه در میدان هروی و مغازه اسباب‌بازی‌فروشی در فلکه اول تهرانپارس اطمینان پیدا کردند که هر دو سرقت به دست یک گروه دونفره از سارقان انجام شده است. در ادامه، با شناسایی خودرو سراتو اطلاع پیدا کردند که خودرو در بلوار فرحزادی سرقت شده است.
 
کارآگاهان در ادامه تحقیقات با بهره‌گیری از بانک مجرمان سابقه‌دار و انجام چهره‌نگاری موفق به شناسایی یکی از مجرمان حرفه‌ای به نام «محمد. الف» (٢٥ساله) شدند.  بررسی سوابق «محمد» نشان داد وی در یک نزاع و درگیری دسته‌جمعی منجر به قتل دستگیر شده و مدتی را در زندان گذرانده بود و درحال‌حاضر نیز تحت تعقیب دستگاه قضائی قرار دارد.
 
با شناسایی تصویر «محمد» از سوی شکات به‌عنوان راننده خودروی سراتو مسروقه، کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی و با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم اقدام به شناسایی محل تردد او در محدوده خیابان فرجام در شرق تهران کرده، وی را سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سبزرنگ مشاهده و دستگیر کردند.
 
با دستگیری «محمد»، وی در همان تحقیقات مقدماتی صراحتا به سرقت از دو مال‌باخته به همراه همدستش به نام «میثم. ن» (٢٦ساله) اعتراف کرد که بلافاصله میثم نیز به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو مورد شناسایی قرار گرفت.  در ادامه، مخفیگاه میثم در منطقه نظام‌آباد شناسایی و او در زمان خروج از مخفیگاهش با یک دستگاه خودرو سمند نوک‌مدادی دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.  با انتقال متهمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، محل نگهداری خودروی سراتو مسروقه در پارکینگ منزل بستگان «محمد. الف» در خیابان دلاوران شناسایی و در بازرسی از داخل خودرو مسروقه تعداد زیادی پلاک‌های دارای سابقه سرقت کشف شد.
 
روزنامه شرق: سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: متهمان در همان تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت‌های مشابه اعتراف کردند و تحقیقات از آنها برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی‌شان در دستور کار قرار گرفته است و از مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد و به وسیله سرنشینان یک دستگاه خودروی سراتو سفیدرنگ مورد سرقت، زورگیری و ضرب‌وجرح قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به این پایگاه در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، بالاتر از بیمارستان رسالت، جنب کلانتری ١٢٠ سیدخندان مراجعه کنند.