کد خبر: ۱۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۲۱

پای کاترین اشتون بازهم به تلویزیون ایران باز شد؛ خانم دیپلمات سانسور شد

تصاویر تار شده از به آغوش کشیدن کاترین اشتون توسط جان کری یکبار دیگر چگونگی واکنش ایران به تصاویری که از نگاه آنان نامناسب است را نشان می دهد.
بی بی سی نوشت: تصاویر تار شده از به آغوش کشیدن کاترین اشتون توسط جان کری یکبار دیگر چگونگی واکنش ایران به تصاویری که از نگاه آنان نامناسب است را نشان می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری تیک Tik.ir، توافق اخیر ایران و قدرت های غرب بر سر مسئله هسته ای مجددا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در کانون توجه قرار داد و منجر به پخش فیلمی ناخوشایند برای تهیه کنندگان تلویزیونی در ایران شد.



ویدیویی که از شبکه دولتی ایران در تویتوپ منتشر شده، اشتون را در کنفرانس مطبوعاتی و در حال اعلام توافق هسته ای همراه با وزرای خارجه ایران، امریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه و آلمان نشان می دهد.

زمانیکه او به سمت لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه می رود تا او را ببوسد و وستروله وزیر خارجه آلمان را بغل کند، تمام صحنه تار می شود.

تنها پس از نمایش محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران است که صفحات تار به کنار می رود.



این نخستین بار نیست که اشتون در ایران سانسور می شود. در سال 2011، روزنامه محافظه کار همشهری تغییراتی در عکس اشتون در کنار سعید جلیلی ایجاد کرد.

کارشناسان می گویند، اشتون یکی از معدود سیاستمداران زنی است که با مقامات ارشد ایران دیدارهای منظمی دارد و نشان دادن او در رسانه های دولتی آن هم در مسئله ای مهم که منعکس کننده ی غرور ملی ایرانیان است تا حدی زیادی غیرقابل اجتناب است.