کد خبر: ۱۹۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۹

پیامدهای آبگرفتگی در بوشهر

رئیس ستاد مدیریت بحران استان بوشهر گفت: آبگرفتگی و افتادن درختان در خیابان ها، بازگشت پروازهای تهران - بوشهر به تهران و شیراز و غرق شدن یک فروند شناور در آبهای ساحلی بوشهر از پیامدهای بارش شدید باران و تگرگ و وزش باد در سه شنبه شب و بامداد امروز در این استان است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ قاسم قائدی افزود: این سامانه بارشی از ظرفیت بالایی در بارش برخوردار است و تا ساعت 06:00 بامداد بیش از 30 تا 40 میلی متر بارندگی درشهرستان های بوشهر، گناوه، دیلم، خارگ و بندر ریگ ثبت شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شدت و میزان بارندگی ها ستاد مدیریت بحران استان بوشهر در حالت آماده باش قرار دارد.
 
قائدی یادآور شد: با توجه به آبگرفتگی معابر و افتادن شماری از درختان در خیابان ها بنا به تصمیم فرمانداران مدارس شهرهای بوشهر، گناوه، دیلم، بندر ریگ و خارگ در نوبت صبح امروز (چهارشنبه ) و دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد اسلامی بوشهر تعطیل اعلام شده است.

وی با بیان اینکه همه راههای ارتباطی استان بوشهر باز است و مشکلی وجود ندارد، گفت: تاکنون تنها گزارش غرق شدن یک فروند لنج در 15 مایلی جنوب بندر بوشهر گزارش شده و نیروهای ناجی اداره بندر ودریانوردی و هلال احمر برای امداد رسانی به ملوانان آن اعزام شده اند.

مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر نیز گفت: به دلیل شرایط جوی نامناسب پرواز صبح امروز تهران - بوشهر با شماره 407 شرکت ایران ایر بعد از مدتی پرواز بر آسمان بوشهر به تهران بازگشت.

کمال دهقان منشادی افزود: همچنین پرواز تهران - بوشهر شرکت زاگرس با شماره 4024 نیز بعد از مدتی پرواز برآسمان بوشهر موفق به فرود در فرودگاه بوشهر شد.

وی عنوان کرد: شب گذشته به دلیل باد شدید و بارندگی نیز پرواز تهران - بوشهر شرکتهای ایران ایر با شماره 319 به تهران بازگشت و شرکت زاگرس با شماره پرواز 4063 و شرکت قشم ایر با شماره 1218 نیز در شیراز به زمین نشست.

براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی روز پنجشنبه شهرستانهای دشتستان و تنگستان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرند.

انتظار می رود این سامانه بارشی تا پایان روز پنجشنبه از سمت جنوب استان خارج شود.
*ایرنا