کد خبر: ۱۹۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۳

گفتگوی تلفنی لاوروف و تیلرسون درباره سوریه

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وزارت خارجه روسیه گفته است که این تماس تلفنی به منظور بررسی اوضاع در سوریه و مناطق شرقی اوکراین انجام گرفته است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «همزمان با تبادل دیدگاه‌های روسای جمهور روسیه و آمریکا به صورت تلفنی، وزرای خارجه دو کشور نیز به صورت تلفنی به تبادل دیدگاه‌ها درباره چشم‌انداز همکاری‌ها میان دو کشور در خصوص حل مسائل موجود در سطح بین‌المللی پرداختند».

این بیانیه می‌افزاید: نطرف روسی، به طور خاص بر اهمیت پایبندی سریع به اصل تمامیت ارضی سوریه و همچنین پایبندی مقامات کی‌یف به توافقات مینسک برای حل بحران دونباس تأکید کرد».

روز دوشنبه «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در شهر سوچی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. اخبار مربوط به این دیدار روز گذشته منتشر شد.

به دنبال انتشار اخبار مربوط به این دیدار، رئیس‌جمهور روسیه شب گذشته با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و تعداد دیگری از سران کشورهای منطقه تلفنی گفت‌وگو کرد و آنها را در جریان دیدار اخیر خود با بشار اسد قرار داد.
*فارس