کد خبر: ۱۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۵۳

جام جهانی از 1+5 مهم تر است

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:بازیکنان ما نباید بگویند من یک نفره می توانم مسی را مهار کنم.

مهدی مناجاتی درباره گروه ایران در جام جهانی 2014 برزیل عنوان کرد: گروه ایران در این مسابقات سخت است. بازی ها هم برای ما دشوار است هم برای سه تیم دیگر گروه مان.

وی ادامه داد:کسانی که فوتبال شناس هستند می دانند که این بازی ها دشوار است. ما فقط روی قدرت آرژانتین زوم کرده ایم در حالیکه خود آنها هم معتقدند که سه تیم دیگر گروه شان تیم های خوبی هستند، به این خاطر که هر کدام در قاره خودشان جزو بهترین ها هستند و خود آرژانتینی ها می دانند که با تیم های ضعیفی سر و کار ندارند.

سرمربی پیشین تیم ملی افزود:نباید گفت که به راحتی از این گروه صعود کرده ایم. ما باید ببینیم سطح فوتبال ما با حریفان مان در چه مرحله ایست. مثلا تیم نیجریه یک از تیمهای بزرگ دنیاست که فوتبال فیزیکی ارائه می کند. همین چند وقت پیش تیم نوجوانان ما با این تیم بازی کرد و شاگردان شایسته علی دوستی با نتیجه 4-1 مغلوب شدند.

پیشکسوت  کشورمان در خصوص دو تیم نیجریه و بوسنی افزود: تیم های افریقایی قدرت بدنی بالا و تکنیک بالایی دارند و بازیکنان آنها اکثرا در باشگاه های مطرح اروپایی بازی می کنند. ما باید خیلی محکم و با هوش با نیجریه بازی کنیم. همین طور در مقابل تیم بوسنی هم که یکی از تیمهای جدا شده از یوگسلاوی سابق است باید با ذکاوت باشیم. تیم های یوگسلاوی همیشه جزو بهترین تیم های جهان بوده اند و همین بازیکنان بوسنی از بهترین های اروپا هستند.

مناجاتی در خصوص آمادگی بازیکنان تیم ملی گفت: بچه های ما قبلا هم بارها کارهای نشدنی را انجام داده اند و جدا از تلاش شان به خدا امید دارند. به خاطر قلب پاک بازیکنان و همین طور مردم کشورمان که در همه رشته های ورزشی مثل کشتی و والیبال و فوتبال و... همیشه بازیکنان ملی را دعا می کنند به این تیم امید داریم . امیدواریم در بازی هایمان بدشانسی نیاوریم و بازی های خوبی بتوانیم انجام بدهیم تا اگر هم نتیجه موردنظر را کسب نکردیم مردم بگویند بازی خوبی انجام دادند و یک بازنده سربلند باشند.

وی در رابطه با بازی های دوستانه برای کشورمان گفت: فدراسیون فوتبال باید یک تیم از اروپای شرقی را دعوت کند که سیستم بازی آنها به بوسنی بخورد، یک تیم از آفریقا و یک تیم هم از آمریکای جنوبی تا با بازی رقیبان مان آشنا شویم. نباید اینطور باشد که با اردن و لبنان بازی دوستانه داشته باشیم و از تیم مان توقع نتیجه گرفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: علاوه بر فدراسیون فوتبال، مسئولان عالی رتبه اجرایی کشورمان و حتی ریاست جمهوری هم باید از این تیم حمایت کنند چون تبلیغات افتخاراتی که ورزشکاران ما در جام جهانی کسب می کنند اگر بیشتر از 5+1 نباشد کمتر نیست. این مسابقات را تمام کشورها می بینند این موقعیت خوبی برای شناخته شدن ایران است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص بازی با آرژانتین و در مقابل لیونل مسی افزود: مسی یک بازیکن بزرگ و تراز اول دنیاست. اینکه ما بیاییم از این اتفاق برای بازیکنان خودمان جوک بسازیم و با آن مزاح کنیم در شخصیت ورزش ما نیست، مسی هم مثل همه بازیکنان حرفه ای دیگر است و البته باهوش تر . ما باید مراقب او باشیم. بازیکنان ما نباید بگویند من یک نفره می توانم مسی را مهار کنم.

وی افزود: مسی در سال بیش از 50 تا 100 بازی انجام می دهد و در فوتبال به مرزی از پختگی رسیده است که توپ ملکه ذهن او شده است. ما باید اندازه خودمان را بشناسیم و برای سربلندی کشورمان با شهامت بازی کنیم. بازیکنان ما اگر در مقابل آرژانتین دوندگی خوبی داشته باشند می توانند بازی خوبی انجام دهند. همین چند هفته پیش تیم جوان آژاکس آمستردام که همه بازیکنان 18 تا 20 سال دارد تیم بارسلونا را در حالیکه ده نفره بودند برد. دوید و برد، هیچ کس باور نمیکرد آنها برنده شوند، ولی شد. چرا ما نتوانیم ؟ ما هم میتوانیم در مقابل آرژانتین و مسی برنده باشیم.

مناجاتی در پایان گفت: امیدوارم این مسابقات سکوی پرتابی باشد برای بازیکنان جوان کشورمان که در باشگاه های مختلف اروپایی عضو شوند .آرزوی هر ایرانی است که بازیکنان تیم ملی شان موفق باشند.