کد خبر: ۱۹۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۲

برگزاری دادگاه متهمان ترک که دست به اعتصاب غذایی زده بودند

 یک استاد دانشگاه ترکیه که از زمان از دست دادن شغلش به دلیل اتهامات وارده مبنی بر مشارکت در کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ دست به اعتصاب غذا زده بود به حبس محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، "نوریه گولمن" ۳۵ ساله به اتهام ارتباط با گروه چپ‌گرای نظامی جبهه آزای‌بخش خلق انقلابی (DHKP-C) کرد تبار به شش سال و سه ماه زندان محکوم شد البته وی برای اتهامات دیگر و کوچکتر مانند سازماندهی راهپیمایی‌های غیرقانونی تبرئه شد.

این استاد دانشگاه ادبیات پیش از آغاز دادگاه به دلیل وخامت اوضاع سلامتی‌اش به دلیل تحمل هفت ماه اعتصاب غذا و تنها مصرف آب، چای گیاهی، محلول‌های شکر و نمک در بیمارستان بستری شده بود.

همچنین "سمیح اوزاکجا" ۲۸ ساله یک معلم دبستان که وی نیز پس از دست دادن شغلش به اعتصاب غذا دست زده بود از اتهامات مشابه تبرئه شد.

با این حال هر دوی آنها هرگونه ارتباط با این گروه چپ گرا را رد کردند.

همچنین "آجون کاراداغ" سومین متهم نیز از اتهاماتی مانند شرکت در راهپیمایی‌های غیرقانونی تبرئه شد.

این افراد که دست به اعتصاب غذا زده بودند هدف از این اقدام را برجسته کردن گرفتاری و بدبختی حدود ۱۵۰ هزار نفر از کارکنان دولتی از جمله دانشگاهیان، ‌قضات و سربازان که یا از کار خود اخراج شده و یا تعلیق شده‌اند، بیان کردند.

گروه‌های حقوق بشر و اتحادیه اروپا اعلام کردند که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از سرکوب‌های اخیر برای به سکوت واداشتن مخالفان خود استفاده می‌کنند.
*ایسنا