کد خبر: ۱۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۹

روحانی: ایران از حقوق هسته‌ای کوتاه نمی‌آید


رییس جمهوری با بیان اینکه ایران منتظر اجرای توافقات ژنو است، گفت: فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز است و خواهد ماند و ایران از حقوق هسته ای خود از جمله حق غنی سازی کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار با فرستاده ویژه رییس جمهوری چین با تاکید بر همکاری های خوب دو کشور در مذاکرات هسته ای ژنو این مطلب را بیان کرد.

وی رابطه دو کشور را رابطه ای وسیع و مستحکم خواند و با اشاره به تمایل طرفین به داشتن روابطی راهبردی، منطقه ای و بین المللی اظهار داشت: روابط دو کشور، روابطی استراتژیک است و ما هم مانند چین تمایل داریم این رابطه راهبردی، توسعه یافته و تعاملات دو کشور در ابعاد مختلف گسترش یابد.

یانگ جیه چی فرستاده ویژه رییس جمهوری چین نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های گرم رییس جمهوری کشورش، پیام وی را به اطلاع رییس جمهوری کشورمان رساند.

عضو شورای عالی جمهوری خلق چین با اشاره به مذاکرات انجام شده در اجلاس 1+5 گفت: ایران از حقوق خود در این مذاکرات دفاع کرده و طرف غربی را شکست داد و این نتایجی است که با روی کار آمدن دولت جدید در ایران و از طریق درایت و تدبیر در مذاکرات حاصل شده است.

وی افزود: ما حق ایران در استفاده از انرژی هسته ای از جمله حق غنی سازی اورانیوم را محترم می دانیم.

فرستاده ویژه رییس جمهوری چین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری کشورمان اظهار داشت: با انتخاب جناب عالی، کشور ایران در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته و چین، ایران را دوستی صمیمی و شریکی خوب و راهبردی برای خود می داند.

وی افزود: پکن به دنبال تقویت و گسترش همکاری های راهبردی، بین المللی و منطقه ای است و تمایل دارد با ایران در مسئله مبارزه با تروریسم و افراطی گری و همچنین کمک به حل و فصل صلح آمیز موضوع سوریه همکاری کند.

در این دیدار فرستاده ویژه رییس جمهوری چین، آخرین تصمیمات کشورش را در خصوص ارتقای سطح همکاری های اقتصادی و تعاملات دو طرفه به اطلاع رییس جمهوری اسلامی ایران رساند.