کد خبر: ۱۹۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۳۳

یمنی‌ها با موشک مراکز تجمع مزدوران عربستان را در هم کوبیدند

منابع یمنی از شلیک یک فروند موشک زلزال ۱ به مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در غرب شهر تعز خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از المیادین، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ساعات گذشته، عملیات‌های نظامی مختلفی در مرزهای مشترک این کشور با عربستان علیه متجاوزان سعودی و مزدوران آن‌ها انجام دادند.

در همین راستا یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع نظامیان سعودی در دو پایگاه الکُرس و الفریضه در جیزان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

ائتلاف متجاوز سعودی به منظور جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چندین بار وادی جاره و کوه تویلق واقع در مرز عربستان را بمباران کرد.

یگان توپخانه‌ای و موشکی ارتش یمن مواضع نظامیان سعودی در المخروق الصغیر و پادگان الاستطلاع و شرق گذرگاه الخضراء در نجران را در هم کوبیدند.

از سوی دیگر تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ساعاتی قبل سه نظامی سعودی را در پایگاه‌های الشُرفه، الطلعه، و تپه الخشباء در نجران از پای در آوردند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی 7 بار دو پایگاه الشُرفه و الشبکه در نجران را بمباران کردند.

شماری از مزدوران عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در پی حملات توپخانه‌ای نیروهای یمنی به مراکز تجمع آن‌ها در کوه سَبَحْطَل در عسیر به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به یک زندان در بخش شعوب در شرق صنعا، 12 تن کشته و 80 نفر نیز زخمی شدند.

نیروهای یمنی با یک موشک زلزال 1 مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در جنوب غرب شهر تعز را هدف قرار دادند که در پی این حمله شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

نیروهای یمنی همچنین مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در منطقه الهاملی، تپه فجر و اطراف آن و شمال دروازه شرقی پادگان خالد در بخش موزع تعز را گلوله‌باران کردند که در پی این حمله شماری از مزدوران کشته و زخمی شدند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی 4 بار مناطق مختلف بخش مقبنه در غرب تعز در جنوب این کشور را بمباران کردند. یک منبع نظامی گفت که در پی حمله جنگنده‌های سعودی به اتومبیل یک شهروند در این منطقه، 11 تن به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دو بار شمال شهر المحویت در شمال یمن را بمباران کردند که در پی این حملات، خساراتی به منازل شهروندان یمنی وارد شد.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی همچنین دو بار بخش الخوخه در الحدیده در غرب این کشور را بمباران کردند. حملات به الخوخه بعد از درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش یمن و مزدوران منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی در این بخش، صورت گرفت.

تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 4 تن از مزدوران منصور هادی را در مناطق مختلف بخش صراوح در غرب مارب از پای در اوردند.

دو تن از مزدوران منصور هادی نیز به ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دو بخش الغیل و المصلوب در الخوف از پای در آمدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.
*تسنیم