کد خبر: ۱۹۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۰

حذف یارانه نان در بودجه 97 اشتباه است

سهیلا جلودارزاده (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) در ارتباط با حذف یارانه نان در بودجه ۹۷ گفت: آزاد کردن قیمت نان، یک اشتباه است و در شرایط فعلی با این همه فقر و بیکاری، دیگر نمی‌توانند بهانه بیاورند که مردم در مصرف نان اسراف می‌کنند و می‌خواهیم با بالا بردن قیمت،  از ریخت و پاش و ایجاد ضایعات نان جلوگیری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جلودارزاده افزود: اگر نان ارزان مانده، به این علت است که قوت غالب اکثریتِ زیر خط فقر مردم است و با این مساله نباید بازی کرد؛ قیمت نان در جامعه امروز به هیچ‌وجه شوخی‌بردار نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت باید بداند در حال حاضر، بعضی‌ها توان پرداخت همین قیمت را برای نان ندارند و با یارانه نقدی که دریافت می‌کنند، فقط نان خالی می‌خرند؛ حالا حساب کنید قرار باشد نان گران شود؛ آن وقت با ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی که خانواده‌ها دریافت می‌کنند، همین نان خالی هم نمی‌توانند بخرند.

جلودارزاده با بیان این که برخی مشاهدات از فقر مردم، بسیار اسف‌ناک است؛ گفت: در منطقه‌ای در قلب همین تهران بزرگ شاهد بودم که معلمان یک مدرسه، پول روی هم می‌گذارند و به نانوای محل می‌دهند تا به مردم نان رایگان بدهد؛ وقتی دلیل این کار را پرسیدم، معلمان گفتند نمی‌خواهیم دانش‌آموزان سر کلاس درس از گرسنگی، سرگیجه بگیرند و بی‌هوش شوند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس تصریح کرد: در چنین شرایطی آزادسازی قیمت نان اصلا نباید انجام شود؛ در شرایطی که بهترین غذای مردم نان و پنیر یا رشته پلو با برنج وارداتی‌ست؛ حذف یارانه نان یک اشتباه جدی‌ست.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این بخش از لایحه ۹۷ خواهد توانست در مجلس رای بیاورد؛ گفت: از آنجا که مشکلِ فقر همگانی است، در همه شهرها و روستاها و در قلب همین تهران هم وجود دارد؛ به نظر من حذف یارانه نان تصویب نمی‌شود؛ ولی اگر هم به احتمال کم تصویب شود، به شدت مشکل‌ساز خواهد شد.
*ایلنا