کد خبر: ۱۹۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۳

ولایتی: تمام دنیا نیکی هیلی را «مسخره» کرد

علی‌اکبر ولایتی گفت: "نیکی هیلی" نماینده آمریکا در سازمان ملل است و تخصص نظامی و موشکی ندارد.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه پانزدهمین همایش سراسری معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره نمایش نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد و نشان دادن موشکی که ادعا می‌کرد ایران به یمن داده، گفت: این خانم نماینده آمریکا در سازمان ملل است و تخصص نظامی و موشکی ندارد و نمی‌دانم این ادعا را چگونه بیان کرده است. تمام متخصصین امور بین‌الملل او را مسخره کرده‌اند و جمهوری اسلامی هیچ موشکی به یمن نداده است.

وی در مورد برگزاری دو تجمع منافقین در فرانسه اظهار داشت: فرانسه از ابتدای انقلاب تا به حال صداقتی از خود نشان نداد و با استفاده‌ای از عده‌ای مزدور منافق که از کشور فرار کردند در صورتی که هرکس که به ایران خیانت کرده است مقصدش فرانسه بوده و این نشان از این می‌دهد که فرانسه با کشورهای مستقل مشکل دارد.

وی افزود: رئیس جمهور فرانسه حیثیت فرانسه را برده و هرچه ترامپ می‌گوید را تکرار می‌کند و او نوچه آمریکا در اروپا شده است.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا عربستان سعودی یا رژیم صهیونیستی می‌توانند اجماعی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند نیز پاسخ داد: رژیم صهیونیستی و عربستان هیچ عددی نیستند و نمی‌توانند کاری علیه جمهوری اسلامی انجام بدهند رژیم صهیونیستی خودش اگر از فلسطینیان و جبهه مقاومت نمی‌ترسید اطراف شهرک‌هایش دیوار نمی‌کشید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد بیانیه‌ای که در اجلاس همکاری کشورهای اسلامی در ترکیه صادر شده و  قدس را به قدس شرقی و غربی تقسیم کرده، اظهار داشت: رئیس جمهور ایران در تمام مراسم‌ها و مجامع بین‌المللی که حضور داشته از ملت فلسطین حمایت کردند و نسبت به رژیم صهیونیستی مواضع سختی را نشان داده است لذا فلسطین متعلق به فلسطینیان و قدس نیز به مردم فلسطین تعلق دارد.
*تسنیم