کد خبر: ۱۹۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۹

پیام مقامات در پی رحلت آیت الله حائری شیرازی

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه، آیت الله «سید محمود هاشمی شاهرودی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج رحلت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفتند.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در بیانیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: خبر درگذشت عالم ربانی مرحوم آیت الله حائری شیرازی رحمة الله علیه موجب تأسف فراوان گردید. خدمات شایسته و تلاش پیگیر و مستمر آن مرحوم در سنگر امامت جمعه شیراز و نمایندگی امام راحل و مقام معظم رهبری در سالیان متمادی بعد از انقلاب از خاطر مردم قدرشناس استان فارس و شهر شیراز محو نخواهد شد.
 
آیت الله شاهرودی افزود: اینجانب رحلت آن عالم خدوم را به ساحت حضرت بقیة الله و محضر رهبر معظم انقلاب و حوزه های علمیه و به خصوص به حضور مردم انقلابی استان فارس و شهر شیراز و بویژه به بیت شریف حائری شیرازی و آقازادگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده، غفران واسع الهی و علو درجات برای آن تازه گذشته و صبر و اجر برای بازماندگان از درگاه احدیت مسئلت می کنم.
 
وزیر امور خارجه هم عصر چهارشنبه در بیانیه ای، رحلت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: با تأثر و اندوه فراوان، رحلت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله محی الدین حائری شیرازی را به بیت مکرّم، فرزندان و وابستگاه ایشات تسلیت عرض می‌کنم.
بیانیه ادامه می‌دهد: بی‌تردید فقدان این شخصیت ممتاز که عمر پربرکت خود را صرف اعتلای اسلام، تحکیم انقلاب اسلامی، علم‌آموزی و روشنگری دینی نمود، خلأیی ژرف برای بهره‌مندان از محضر آن عالم بزرگ به شمار می‌آید.
 
ظریف می‌افزاید: اینجانب ضمن طلب علوّ درجات برای آن مجاهد فقید، صبر و اجر جزیل از ایزد منّان برای خانواده و دیگر ارادتمندان ایشان مسئلت دارم.
 
آیت الله حائری شیرازی روز چهارشنبه در سن 81 سالگی درگذشت. پیکر آن مرحوم روز پنج شنبه ساعت 9 از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم تشییع می‌شود.
*ایرنا