کد خبر: ۱۹۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۷

حفر خندق؛ نقشه جدید اسرائیل در مرز با لبنان

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ارتش اسرائیل با وجود مخالفت‌های سازمان ملل و دولت لبنان قصد دارد در منطقه حائل میان سرزمین‌های اشغالی با لبنان خندق حفر کند.
ارتش اسرائیل با وجود مخالفت‌های سازمان ملل و دولت لبنان قصد دارد در منطقه حائل میان سرزمین‌های اشغالی با لبنان خندق حفر کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ارتش اسرائیل سه مته حفاری به خط فاصل میان سرزمین‌های اشغالی و لبنان آورده تا در سایه اعمال تدابیر امنیتی در این مناطق، به حفاری خندق و ایجاد خاک‌ریزهایی در مرز دست بزند.

همچنین گفته شده که اسرائیل برای نظارت بر اوضاع، گشت‌ها و مراکز نظارتی مشترک با ارتش لبنان و نیروهای صلحبان سازمان ملل موسوم به یونیفل ایجاد کرده است.

پیش‌تر رئیس پارلمان لبنان از تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث دیوار در مرزهای این کشور با سرزمین‌های اشغالی خبر داده و گفته بود، این دیوار از بخش غربی مرزهای لبنان در نقطه مقابل "راس الناقوره" تا نقطه مقابل شهرک "علما الشعب" و در بخش شرقی از نقطه مقابل العدیسه تا نقطه مقابل کفرکلا در جنوب لبنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با وجود درخواست فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از طرف اسرائیلی برای عدم پرداختن به هرگونه ساخت و ساز در مناطق مورد اختلاف، نقشه‌ها نشان می‌دهند که مناطق مورد مناقشه در "الناقوره"، "علما الشعب" و "العدیسه" مشمول احداث دیوار می‌شوند و علاوه بر این، ساخت دیوار مستلزم تخریب اراضی، حفاری و تغییر چهره زمین در اکثر مناطق زراعی است که لبنانی‌ها آنها را در اختیار دارند.