کد خبر: ۱۹۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۱۴

فیلم های سینمایی که بیشترین رکوردها را شکسته اند!

تا حالا از خود پرسیده اید که کدام فیلم بیشترین تعداد مرگ را در خود داشته است؟ کدام فیلم بیشترین هزینه ساخت را در پی داشته است؟ چه فیلمی بیشترین میزان فروش را داشته است؟ یا حتی در کدام فیلم بیشترین تعداد بدلکاری اجرا شده است؟ هالیوود به این موضوع مشهور است که در هر چیزی به هر شکلی که ممکن است زیاده روی می کند و آن را به اوج می رساند.
تا حالا از خود پرسیده اید که کدام فیلم بیشترین تعداد مرگ را در خود داشته است؟ کدام فیلم بیشترین هزینه ساخت را در پی داشته است؟ چه فیلمی بیشترین میزان فروش را داشته است؟ یا حتی در کدام فیلم بیشترین تعداد بدلکاری اجرا شده است؟ هالیوود به این موضوع مشهور است که در هر چیزی به هر شکلی که ممکن است زیاده روی می کند و آن را به اوج می رساند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ از زمانی که سناریو فیلم نوشته می شود تا زمانی که فیلم روی پرده می رود اتفاقات جالب و بی سابقه ای در مورد آن می افتد. اما گاهی موضوع به همین اتفاقات ساده ختم نشده و فیلم به نحوی یک رکورد تاریخی و جهانی از خود به جای می گذارد. در ادامه این متن به ۱۱ فیلمی اشاره می کنیم که به نحوی ۱۱ رکورد جهانی را شکسته اند.

۱۱- بیشترین اسکارها برای یک فیلم
تایتانیک
بردن یک جایزه اسکار نیز خود به اندازه کافی شگفت انگیز است و بردن چند جایزه اسکار موقعیت شما را در هالیوود برای همیشه تضمین خواهد نمود. اما بردن چندین جایزه اسکار فراتر از تنها شهرت در دنیای هالیوود است. آیا می دانید در حال حاضر چه فیلمی رکورددار بیشترین جایزه اسکار است؟ خب در واقع سه فیلم این عنوان را مشترکاً در اختیار دارند: فیلم های «بن هور» (۱۹۵۹)، «تایتانیک» (۱۹۹۷) و «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» (۲۰۰۳) که هر کدام از آن ها برنده ۱۱ جایزه اسکار شده اند.

۱۰- بیشترین پیش فروش بلیت یک فیلم قبل از اکران رسمی
پوکی مون
برخی اوقات شور و شوقی که برای تماشای یک فیلم قبل از اکران رسمی آن ایجاد می شود از خود فیلم بزرگ تر است. با بهره بردن از چنین پدیده ای برخی از فیلم ها با پیش فروش بلیت های خود شانس خود برای موفقیت در گیشه را به شدت افزایش می دهند. در این زمینه هیچ فیلمی به اندازه انیمیشن «پوکی مون: گیراتینا و جنگجوی آسمان» (Pokémon: Giratina and the Sky Warrior) در سال ۲۰۰۸ موفق نبوده است که یازدهمین قسمت از مجموعه فیلم های پیکاچو بوده و توانست قبل از اکران رسمی بیش از ۲٫۳۸۴٫۱۹۸ بلیت را پیش فروش نماید. این موضوع باعث شد که این فیلم نه تنها رکورد بیشترین پیش فروش بلیت را بدست آورد بلکه فروش خیره کننده ۲۳٫۷۵۹٫۸۶۲ دلاری فیلم را نیز در پی داشت.

۹- گران ترین فیلم نامه برای یک فیلم
پدرخوانده
فوق العاده است وقتی یک فیلم نامه ظاهراً ساده روی کاغذ از آشغالدانی بیرون کشیده شده و به خاطر چیزی که دارد به یک شیء بسیار باارزش تبدی لمی شود، برای مثال نسخه ای از یک فیلمنامه که برای یک بازیگر افسانه ای هالیوودی ارسال شده است. در سال ۲۰۰۵ نسخه ای از فیلمنامه «پدرخوانده» (The Godfather) که متعلق به مارلون براندو بود در یک حراجی به قیمت ۳۱۲٫۸۰۰ دلار فروخته شد که آن را به گران ترین فیلم نامه تمام تاریخ تبدیل کرد.

۸- گران قیمت ترین لباس در یک فیلم
صبحانه در تیفانی
اگر شما نیز عاشق فیلم «صبحانه در تیفانی» (Breakfast at Tiffany’s) هستید باید بدانید که افراد بسیار دیگری نیز این فیلم را دوست دارند. اگر لباس های آودری هپبورن در این فیلم در نقش هالی گولایتلی را نیز تحسین می کنید باز همه تنها نیستید. اگر یک سناریو قدیمی استفاده شده ۳۱۲٫۸۰۰ دلار می ارزد پس شما برای یک دست لباس دسته دوم چه مقدار پول می پردازید؟ لباس سیاه مشهوری که هپبورن در این فیلم پوشیده بود توسط هوبرت دی گیونچی طراحی شده و نقش زیادی در موفقیت و روزآمدی نقش هپبورن در فیلم داشت. در سال ۲۰۰۶ این لباس در یک حراجی این لباس توسط یک خریدار ناشناس به قیمت خیره کننده ۹۲۴٫۳۷۴ دلار به فروش رسید و عنوان گران قیمت ترین لباس در یک فیلم را به خود اختصاص داد.

۷- پرفروش ترین فیلم انیمیشن تاریخ
منجمد
آیا شما نیز در خانه بچه دارید؟ تا حال شده با آن ها یک کارتون یا انیمیشن نگاه کنید؟ آیا شما نیز با آن ها فیلم انیمیشن «منجمد» (Frozen) را بارها و بارها دیده اید. شما در این زمینه نیز تنها نیستید زیرا شخصیت السا در این فیلم افراد بالغ بسیاری را شیفته خود کرد. این انیمیشن تاکنون بیش از ۱٫۲۷۴٫۲۳۴٫۹۸۰ دلار فروش داشته است که آن را به پرفروش ترین فیلم انیمیشن تمام دوران سینما تبدیل می کند. جالب این که قسمت دوم این انیمیشن نیز در حال ساخت بود و احتمالاً سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد.

۶- موفق ترین فرانچایز فیلم های ورزشی
راکی
فیلم های ژانر ورزشی ژانر شناخته شده ای به شمار آمده و وقتی یک فیلم در گیشه موفق عمل می کند باید مطمئن بود که فیلم های دیگری نیز در ادامه آن ساخته خواهند شد. اما تنها یک فیلم در این ژانر تاکنون توانسته دنباله های متعددی ساخته و همچنان رکورددار موفقیت در این ژانر باشد. ما داریم در مورد فیلم «راکی» (Rocky) صحبت می کنیم که فیلم «کرید» (Creed) جدیدترین دنباله ساخته شده از این فرانچایز است. جالب این که تا قبل از اکران فیلم «کرید» نیز سیلوستر استالونه توانسته بود ۱٫۲۵۱٫۳۷۲٫۴۹۱ دلار با فرانچایز راکی بدست آورد که آن را به پرفروش ترین فرانچایز ورزشی تمام دوران تبدیل می کند.

۵-بیشترین درآمد سالانه برای یک بازیگر
مرد آهنی
ستاره های زیادی در دنیای سینما وجود دارند که ارزش آن ها بسیار فراتر از آن چیزی است که یک شخص معمولی می تواند تصور کند. در این میان بدست آوردن درآمدی خیره کننده در یک سال برای هر بازیگری آسان نیست مگر این که مرد آهنی باشید. رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک در فیلم های «مرد آهنی» (Iron Man) در بین ژوئن ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۵ بیش از ۸۰ میلیون دلار درآمد داشت که او را رکورددار بیشترین درآمد یک بازیگر مرد در طول یک سال تبدیل می کند. البته این مبلغ تنها بخشی از ثروت خالص ۲۲۰ میلیون دلاری اوست اما بدست آوردن چنین مبلغ هنگفتی در طول یکسال اتفاقی باورنکردنی است.

۴- کمترین زمان برای رسیدن به رکورد فروش یک میلیارد دلار
دنیای ژوراسیک
چه مدت طول می کشد تا یک فیلم بتواند فروش خود را به یک میلیارد دلار برساند؟ یک عمر؟ چندین دهه؟ خب در دنیای هالیوود میلیارد دلاری شدن یک فیلم اتفاق خیلی نادر اما شدنی است. اما چه فیلمی می تواند در کمترین زمان ممکن فروش خود را از مرز یک میلیارد دلار عبور دهد؟ فیلم «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) این کار را تنها در عرض ۱۳ روز انجام داد و رکورد داران قبلی در این زمینه یعنی «سریع و خشن ۷» که در ۱۷ روز و «انتقام جویان» (The Avengers)، «آواتار» (Avatar) و «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم» (Harry Potter and the Deathly Hollows: Part 2) که در ۱۹ روز به این مقدار فروش دست پیدا کرده بودند را کنار گذاشت.

۳- پرهزینه ترین فیلم ساخته شده
دزدان دریایی کارائیب
اکنون که می دانید کدام فیلم ها بیشترین مقدار فروش را در کمترین زمان ممکن داشته اند بهتر است به پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینما نیز اشاره کنیم. فیلم «دزدان دریایی کارائیب: در انتهای دنیا» (Pirates of the Caribbean: At World’s End) با هزینه سرسام آور ۳۱۵ میلیون دلار، پرهزینه ترین فیلم تمام دوران شناخته می شود. بخش زیادی از هزینه های ساخت این فیلم بابت دستمزد سوپراستارهایی مانند جانی دپ، جفری راش، اورلاندو بلوم و کیران نایتلی و همچنین صحنه ها و دکورهای خیره کننده آن شد.

۲-اولین فیلم با ۲ میلیارد دلار فروش
آواتار
اولین بودن در هر مقوله ای در هالیوود کار آسانی نیست. بارها اولین ها جای خود را به دیگران داده اند اما اولین بودن و شکستن رکوردی فراموش نشدنی حتی در دنیای هالیوود نیز غیرممکن نیست. این همان کاری است که فیلم «آواتار» ساخته جیمز کامرون انجام داده و به اولین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد که فروش خود را به دو میلیارد دلار رساند. توجه داشته باشید: ۲ میلیارد دلار! جیمز کامرون همیشه پرفروش ترین فیلم های هالیوود را ساخته و هر بار با فیلمی جدید رکورد فیلم های قبلی خود را شکسته است. شاید فیلم بعدی او اولین فیلم ۳ میلیارد دلاری تاریخ سینما لقب بگیرد.

۱- بیشترین آمار مرگ در یک فیلم
فیلم ترسناک
به ترسناک ترین، خونین ترین و مرگبارترین فیلم ترسناکی که تاکنون دیده اید فکر کنید. تعداد کسانی که در این فیلم کشته شده اند را چند برابر کنید تا به رکورددار بیشترین مرگ در یک فیلم برسید. مرگبارترین فیلم ترسناک اسلشر فیلم «تابستان کشتار» (The Summer of Massacre) به کارگردانی جو کاسترو بود که در سال ۲۰۱۱ اکران شد که شامل ۸ قاتل در ۵ داستان ترسناک مجزا بود. در این فیلم در مجموع ۱۵۵ نفر کشته شدند که رکورد بیشترین امار مرگ در یک فیلم را برای فیلم کاسترو به ارمغان آورد.