کد خبر: ۱۹۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۵۴

شکست بزرگ هواوی در بازار آمریکا؛ اپراتورها حاضر به فروش میت 10 پرو نیستند

کمپانی هواوی سال هاست روندی رو به رشد را در پیش گرفته. آنها با ساخت گوشی های ارزان قیمت کار خود را در بازارهای در حال توسعه آغاز کردند و به تدریج محصولاتی با کیفیت و مجهز به سخت افزارهای بروز و طراحی مدرن تولید کردند.
کمپانی هواوی سال هاست روندی رو به رشد را در پیش گرفته. آنها با ساخت گوشی های ارزان قیمت کار خود را در بازارهای در حال توسعه آغاز کردند و به تدریج محصولاتی با کیفیت و مجهز به سخت افزارهای بروز و طراحی مدرن تولید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پیشرفت هواوی به گونه ای بود که توانستند خود را جایگزین بسیاری از برندهای مطرح جهان مانند سونی، اچ تی سی و ال جی کرده و در بین سه تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند در جهان (به همراه سامسونگ و اپل) قرار گیرند. این شرکت امسال با معرفی خانواده گوشی های سری Mate 10 نشان داد دورخیز بلندی برای تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده اسمارت فون ها در جهان برداشته است.

بررسی های مختلف روی این گوشی ها و تحسین رسانه ها و منتقدین هواوی را به آینده درخشان امیدوار کردند. اما به نظر می رسد هواوی حالا به یک سد بسیار محکم برخورد کرده که می تواند آینده آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

ریچارد یو، مدیر عامل بخش محصولات مصرفی هواوی، در سخنرانی خود در جریان کنفرانس این شرکت در نمایشگاه CES 2018 از مشکل بزرگی که چینی ها با آن دست به گریبان شدند پرده برداشت. از آنجا که در بازار ایالات متحده بخش عمده فروش تلفن های هوشمند از طریق اپراتورها انجام می شود، در ماه های گذشته هواوی توافق هایی با اپراتورهای آمریکایی برای فروش Mate 10 و Mate 10 Pro به ثبت رسانده است.

این توافق ها باعث می شدند محصولات هواوی در معرض دید خریداران بزرگترین بازار محصولات الکترونیکی جهان قرار گیرند و بدون شک باعث افزایش چندین برابری سود هواوی و محکم شدن جای پای آنها در بین مصرف کنندگان آمریکایی میشد. اما در آخرین لحظات هر دو اپراتور بزرگ AT&T و Verizon خود را از توافق با هواوی کنار کشیدند تا این شرکت مجبور باشد باز هم به تنهایی به بازاریابی و فروش گوشی های جدیدش بپردازد.

بر اساس شنیده ها، تصمیمات سیاسی دولت دونالد ترامپ برای جلوگیری از افزایش نفوذ چین در بازار آمریکا باعث شده فشار بر روی اپراتورهای آمریکایی برای لغو قرارداد با بزرگترین تولید کننده تلفن همراه در کشور چین افزایش یابد و در نتیجه آنها تصمیم به لغو قرادادهای خود با هواوی بگیرند. بخش پایانی سخنرانی ریچارد یو در CES 2018 به همین اتفاق اختصاص داشت. او با انتقاد از اپراتورهای آمریکایی از مسیر سخت شرکت خود برای رسیدن به اهدافش گفت و البته از اینکه برای بازگرداندن قراردادها کاری از دستشان بر نخواهد آمد.

به نظر می رسد هواوی با یک مشکل بسیار بزرگ روبرو شده که بر خلاف شرکت هایی مانند سامسونگ یا اپل، فنی نیست و صرفا به مسائل پشت پرده سیاسی و روابط نه چندان دوستانه آمریکا و چین در دولت جدید ایالات متحده باز می گردد. این اتفاق ممکن است به قیمت از دست دادن فرصت بسیار عالی گوشی های میت 10 و شرکت هواوی برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند در جهان تمام شود. بازار آمریکا برای همه تولید کنندگان تلفن هوشمند در جهان اهمیت بسیار بالایی دارد و باید هواوی با مشکل از دست دادن آن چطور کنار خواهد آمد.