کد خبر: ۱۹۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۶۹

چگونه از کامپیوترمان در برابر هکرها و باگ Meltdown محافظت کنیم؟

باگ ملت داون (Meltdown) تمام کامپیوترهای تحت ویندوز را نیز تهدید می‌کند. در ادامه، به آموزش راهکارهای ایمن سازی کامپیوترتان در مقابل نفوذ هکرها از طریق حفره امنیتی ملت داون خواهیم پرداخت.
باگ ملت داون (Meltdown) تمام کامپیوترهای تحت ویندوز را نیز تهدید می‌کند. در ادامه، به آموزش راهکارهای ایمن سازی کامپیوترتان در مقابل نفوذ هکرها از طریق حفره امنیتی ملت داون خواهیم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ملت دوان به طور ویژه تمام پردازنده‌های ساخت اینتل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از سوی پژوهشگران، این باگ‌های امنیتی هم اکنون می‌توانند توسط هکرها برای سرقت اطلاعات پر اهمیت کاربران مورد استفاده قرار بگیرند.



محافظت از کامپیوترها در برابر هکرها، اکنون پیچیده‌تر از هر زمان دیگری شده است و هنوز راه‌های نفوذ و آسیب پذیری در این روش به صورت کامل شناخته نشده‌اند. مایکروسافت و موزیلا اقدام به ارائه نسخه‌ای جدید از مرورگرهای خود برای مقابله با این حفره امنیتی کرده‌اند. آخرین نسخه موزیلا فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر و مایکروسافت اج تا حدودی شما را در مقابل حمله هکرها محافظت خواهند کرد.

از طرف دیگر برای جلوگیری از نفوذ هکرها به ویندوز از طریق ملت داون اوضاع قدری پیچیده می‌شود. ویندوز از طریق ارائه آپدیتی مخصوص اقدام به رفع باگ ملت داون نموده است. هرچند در صورتیکه که از آنتی ویروس ساخت شرکت‌های دیگر استفاده کنید، ممکن است در بروزرسانی با مشکل مواجه شوید. پژوهشگران امنیتی اقدام به انتشار لیست آنتی ویروس‌های سازگار با این آپدیت کرده‌اند، اما هنوز پیچیدگی‌های وجود دارد.

امیدواریم مایکروسافت یا اینتل در اولین فرصت اقدام به انتشار ابزاری ساده برای انجام آپدیت‌های مربوط به ویندوز و سفت افزار بکنند. هرچند فعلا در نبود چنین ابزاری، باید به صورت دستی اقدام به انجام اینکار بکنید.

فرایندهای مربوط به محافظت از کامپیوترتان در برابر باگ ملت داون به طور خلاصه به سه بخش تقسیم می‌شوند:

-بروزرسانی مرورگر مورد استفاده – در صورتیکه آپدیت مربوط به مرورگر مورد علاقه‌تان منتشر نشده است، برای مقابله با باگ ملت داون مرورگر مورد استفاده‌تان را تغییر دهید.
-بررسی نصب آخرین آپدیت بر روی ویندوز ۱۰ (نسخه KB4056892)
-مشاهده وب سایت تولید کننده کامپیوتر شخصی برای دریافت آخرین نسخه از سفت افزار

با انجام این اقدامات، در برابر ملت داون ایمن می‌شوید. هرچند تهدید اسپکتر به جای خود باقی است. اسپکتر هنوز به طور کامل شناخته نشده است، بر اساس گزارشات نیویورک تایمز، برای رفع باگ اسپکتر باید اقدامات بسیار پیچیده‌ای، مثل طراحی دوباره پردازنده‌ها و تغییرات سخت افزاری انجام پذیرد. بنابراین در سال یا سال‌های پیش‌رو باید با این تهدید زندگی کنیم. هرچند حملاتی که می‌تواند از طریق اسپکتر صورت گیرد، نیاز به دانش بسیار بیشتری از سوی هکرها دارد.