کد خبر: ۱۹۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۲

خودروها زبان باز می کنند!

شرکت فورد قصد دارد بستری ابری برای ایجاد شهری هوشمند ایجاد بکند.شرکت فورد در زمان برگزاری نمایشگاه CES 2018 اعلام کرد به عضویت برنامه‌ی خودروهای بی راننده «پُستمِیتس » (Postmates)، در آمده است.
شرکت فورد قصد دارد بستری ابری برای ایجاد شهری هوشمند ایجاد بکند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از «techcrunch»؛ شرکت فورد در زمان برگزاری نمایشگاه CES 2018 اعلام کرد به عضویت برنامه‌ی خودروهای بی راننده «پُستمِیتس » (Postmates)، در آمده است.

شریف ماراکبی (Sherif Marakby)، معاون مدیر بخش وسایل نقلیه خودمختار و الکترونیکی فورد توضیح داد، هدف از اقدام بالا، کمک به کسب‌وکارهای کوچک است تا بتوانند با شرکت‌های بزرگ‌تر در زمینه‌هایی مانند حمل و نقل رقابت کنند. در نتیجه آن‌ها شانس بیشتری برای موفقیت خواهند داشت.

طرح بالا به فورد اجازه می‌دهد تا از دیدگاه فنی نحوه‌ی یکپارچه سازی پستمیتس با بستر خودروهای بی راننده را مورد بررسی قرار دهد. همچنین در قالب این طرح رابط کاربری، مدل فعل و انفعال مشتری‌ها و تجربه‌ی آن‌ها نسبت به درخواست هایی مانند حمل‌ونقل با وسایل نقلیه‌ی مستقل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همکاری فورد و پستمیتس در طول 2018 ادامه خواهد داشت. در طول این برنامه فورد بستر مناسبی برای آزمایش و راه‌اندازی ناوگان خودروهای بی راننده به دست می‌آورد.

به علاوه اعلام شد فورد قصد دارد خودروهای خود را در شهرهای جدیدی نیز مورد آزمایش قرار بدهد. این کار اهداف مختلفی را دنبال می‌کند. برای نمونه در قالب این طرح به تحقیق شرکت «آرگو ای‌آی » (Argo AI) در زمینه‌ی بستر وسایل نقلیه‌ی مستقل کمک می‌شود.
خودروها زبان باز می کنند.

جیم هکت (Jim Hackett)، مدیرعامل فورد اعلام کرد این شرکت با همکاری «آتونامیک » (Autonomic) قصد دارد یک بستر خدمات ابری به نام «خدمات ابری پویایی حمل و نقل» (Transportation Mobility Cloud) در شهرهایی مجهز به زیرساخت‌های ارتباطی مناسب، ایجاد بکند. این بستر از ویژگی‌های بسیاری مانند چراغ‌های راهنمایی متصل به شبکه و شناسایی محل پارکینگ پشتیبانی می‌شوند.

هدف از طراح بالا کمک به خدمات حمل‌ونقل هوشمند است تا به یک زبان مشترک، به صورت زمان واقعی با یکدیگر هماهنگ بشوند. در نتیجه وسایل نقلیه‌ی شخصی با در قالب ارتباطات «خودرو به همه‌چیز» (vehicle-to-everything)، با شبکه‌های اشتراک‌گذاری دوچرخه، خدمات حمل‌ونقل عمومی و خصوصی مانند اتوبوس و قطار و بسیاری موارد دیگر با یکدیگر ادغام خواهند شد.

فورد برای دستیابی به فناوری ارتباطات خودرو با همه‌چیز با شرکت کوالکام همکاری می‌کند تا از اتصال همه‌ی ابزارهای ترافیکی مانند چراغ‌های راهنمایی، تابلو، خودرو و دوچرخه با یکدیگر اطمینان حاصل بکند.

خدمات ابری پویایی حمل‌ونقل از خدمات مبتنی بر مکان، شناسایی مسیر، ارسال پیام نسبت به اختلال‌های ایجاد شده، مدیریت هویت، جمع‌آوری و پردازش داده‌ها پشتیبانی می‌کند. این موضوع بستر مناسبی را برای ایجاد شهرهای هوشمند آینده فراهم می‌کند. از جمله دیگر فواید آن می‌توان به اطلاع‌رسانی درباره‌ی ترافیک راه‌ها و پیشنهاد دادن جایگزینی برای آن اشاره کرد.

فورد از بستر ابری یاد شده به عنوان یک جعبه‌ی لوگو یاد کرد که می‌توان برای دستیابی به خدمات جدید، اجزای آن را به سرعت از هم جدا کرده و به شکلی تازه در کنار هم قرار داد. به همین دلیل از انعطاف‌پذیری بسیار بالایی برخوردار بوده و شهر به شهر، با توجه به زیرساخت مورد نیاز می‌توان آن را بازسازی کرد.

فورد امیدوار است تا پایان سال 2019 بتواند بستر شهر هوشمندی با بیشترین تعداد خودروهای متصل را ایجاد کند که از سازگاری 100 درصدی با خودروها و خدمات جاده‌ای برخوردار است.

1- پستمیتس، یک شرکت حمل‌ونقل کالای آمریکایی است.

2- آرگو ‌ای‌آی یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی است.

3- آتونامیک یک شرکت واقع در دره‌ی سیلیکون است که بستری برای ارتباطات خودرو فراهم می‌کند.