کد خبر: ۱۹۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۲

دلگرمی واشنگتن از رفع فیلتر اینستاگرام در ایران

گلداستین که تخصصش دیپلماسی عمومی و سلاحش شبکه‌های اجتماعی است، در این خصوص گفت: اقدام دولت ایران و رئیس‌جمهور روحانی در بازگشایی شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام) دلگرم‌کننده بود.»

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «استیو گلداستین» معاون دیپلماسی عمومی و روابط عمومی وزارت امور خارجه آمریکا امروز در سالن کنفرانس خبری وزارت متبوعش، با خبرنگاران در خصوص مسائل مختلف و از جمله در خصوص ایران سخن گفت.

گلداستین ابتدا به بحث تمدید تعلیق تحریم‌های ایران پرداخت؛ مسئله‌ای که بر اساس نص صریح برجام، وظیفه هیئت حاکمه آمریکاست ولی از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا، به موضوعی پر از اما و اگر تبدیل شده است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت که «جیمز متیس» و «رکس تیلرسون» وزرای دفاع و خارجه آمریکا، در تعطیلات کریسمس در کمپ دیوید حاضر شده و در این خصوص با ترامپ رایزنی کرده‌اند.

 ترامپ برای نگاه داشتن آمریکا در برجام بایستی هر 90 روز یکبار تحریم‌هایی که در قوانین مختلف آمریکا به بهانه‌های هسته‌ای علیه ایران صادر شده‌اند را تعلیق کند. ایران در برجام موافقت کرده در ازای معلق شدن تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و سایر کشورها بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.

گلداستین در خصوص این تعلیق گفت: «تصمیم در خصوص تمدید معافیت‌های تحریمی ایران امروز بعدازظهر (به وقت محلی) در کاخ سفید گرفته می‌شود. یا امشب یا فردا، نتیجه اعلام می‌شود. تصمیم نهایی با شخص رئیس‌جمهور است.»

در ادامه صحبت به ناآرامی‌های اخیر ایران کشید.

گلداستین که تخصصش دیپلماسی عمومی و سلاحش شبکه‌های اجتماعی است، در این خصوص گفت: اقدام دولت ایران و رئیس‌جمهور روحانی در بازگشایی شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام) دلگرم‌کننده بود.»

وی افزود: «ما دولت ایران تشویق می‌کنیم که به معترضان، اجازه ابراز مخالفت را بدهد و به هیچ وجه از سرکوب مخالفان، حمایت نمی‌کنیم.»
*فارس