کد خبر: ۱۹۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۸

سرعت آیفون با نصب آپدیت iOS 11.2.2 کاهش می یابد

اپل اخیرا آپدیت 11.2.2 iOS را برای مقابله با مشکلاتی ناشی از آسیب پذیری های Meltdown و Spectre منتشر کرده است. ولی متأسفانه به نظر می رسد که نصب این آپدیت روی آی دیوایس ها موجب کندی و کاهش سرعت کلی آن ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این موضوع توسط فردی به نام Melvin Mughal کشف شده است. او برای مقایسه عملکرد آیفون 6 خود قبل و بعد از نصب آپدیت iOS 11.2.2، از دیوایس تست بنچمارک گرفت و دریافت که اسمارت فون او پس از نصب این آپدیت، بدون این که اپلیکیشنی را اجرا کند با %41 افت پرفرمنس در تست بنچمارک تک هسته ای مواجه شده است.

همچنین این کاهش برای تست بنچمارک چند هسته ای به میزان %39 درصد بوده که ملوین معتقد است دلیل این موضوع اقداماتی است که اپل اخیرا روی سی پی یوی دیوایس های خود انجام داده.

شرکت ساکن کوپرتینو عملکرد سی پی یوی آیفون ها را اندکی دستخوش تغییر کرده تا دستگاه های دارای باتری ضعیف هنگام مواجهه با یک وظیفه پیچیده که به انرژی کامل باتری نیاز دارد، خاموش نشوند.

در حالی که بعضی از کاربران مقصر کاهش سرعت آیفون ها را دستکاری باتری آن ها توسط اپل می دانند (که اخیرا توسط کمپانی تأیید شد) اما بعضی هم اعتقاد دارند که نتایج تست های بنچمارک برای همه یکسان نیست و بعضی افراد با انجام تست اثری از افت پرفرمنس در آیفون خود مشاهده نکرده اند.

در هر صورت چه این موضوع باعث افت سرعت آيفون شود یا خیر، اگر صاحب یک آیفون 6 یا مدل های جدیدتر هستید به زودی مجبور خواهید شد که آپدیت iOS 11.2.2  را در موبایل تان نصب نمایید.