کد خبر: ۱۹۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۶

آغاز عملیات اطفای حریق نفتکش سانچی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات اطفای حریق نفتکش سانچی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ باشگاه خبرنگاران جوان: هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین اخبار نفتکش «سانچی» اظهار کرد: عملیات اصلی با حضور دومین یدکش آتشخوار ژاپن به محل حادثه و همکاری چینی ها امروز (جمعه، ۲۲ دی‌ماه) انجام می شود و تیم تجسس سازمان بنادر و دریانوری تلاش خواهد کرد، امروز وارد نفتکش شود.

وی درباره ورود نفتکش «سانچی» به آب‌های ژاپن تصریح کرد: اگر کشتی موتور نداشته باشد، طبیعتا با وزش باد حرکت می‌کند. اما اینگونه نیست که وارد آب‌های ژاپن شده باشد، بلکه به سمت جزیره اوکیناوا ژاپن یعنی به سمت جنوب شرقی حرکت کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری این که در روز نخست حادثه (شنبه، ۱۶ دی‌ماه) این کشتی در ۱۵۸ مایلی شانگهای قرار داشت، افزود: هم اکنون این کشتی تقریبا در ۲۷۰ مایلی شانگهای و ۱۹۰ مایلی اوکیناوا است که با توجه به این که یدکش آتشخوار ژاپن نیز در این مسیر قرار گرفته، این شرایط به نفع ما است.

حق شناس با تاکید بر این که فرماندهی مهار آتش نفتکش «سانچی» همچنان با مرکز تجسس نجات بندر شانگهای (MRCC) بیان کرد: هم اکنون تیم مشاور فنی هلند و هیأت ۲ نفره کارشناسان فنی پاناما نیز در کنار این مرکز قرار دارند.

گفتنی است؛ کشتی سانچی روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بندرهای کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۶ ساعت ۸ شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

در این حادثه ۳۲ خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن یکی از اجساد در روز گذشته، سرنوشت ۳۱ نفر دیگر مشخص نیست.