کد خبر: ۱۹۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۴۳

چطور بدون مراجعه حضوری به گمرک موبایل مسافری خود را رجیستر کنیم؟

با راه اندازی یک سامانه گمرکی برای گوشی های هوشمند از این پس مسافران می توانند بدون مراجعه حضوری، تلفن های همراه خود را رجیستر کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مسافرانی که به هر دلیلی در هنگام ورود به کشور، موفق به اظهار تلفن همراه خود و پرداخت حقوق گمرکی آن نشده‌اند، از این پس می‌توانند با مراجعه به سامانه گمرک به آدرس http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister، نسبت به پرداخت حقوق گمرکی تلفن همراه و ثبت شناسه آن اقدام نمایند.

بنابر تصمیمی که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور مهلت دارند تا از طریق این سامانه تلفن همراه خود را ثبت نمایند و درصورت اتمام این مهلت، گمرک وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه تلفن همراه شخص مسافر نخواهد داشت.

افرادی که از طریق این سامانه اقدام به ثبت تلفن همراه خود می‌کنند، لازم است کد پیگیری و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت تلفن همراه، نزد خود نگه دارند.

پس از درخواست ثبت شناسه در این سامانه، گمرک جمهوری اسلامی ایران صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می‌کند و درصورت تائید، این اطلاعات را برای سامانه همتا ارسال می‌کند. دقت داشته باشید که در صورت نادرست بودن اطلاعات وارد شده، نه تنها شناسه تلفن همراه ثبت نمی‌گردد، بلکه وجه پرداختی نیز تحت هیچ شرایطی به فرد مسترد نمی‌گردد. لذا تنها افرادی که تلفن همراه خود را «به صورت مسافری» وارد کشور کرده‌اند، از این طریق اقدام نمایند.

لازم به ذکر است انتقال اطلاعات از سامانه گمرک به سامانه همتا ممکن است اندکی زمانبر باشد و تلفن همراه به محض پرداخت حقوق گمرکی، در سامانه همتا ثبت نخواهد شد.