کد خبر: ۱۹۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۶

استفاده از اپل واچ در کاخ سفید ممنوع شد

بنابر قوانینی که به تازگی از سوی جان کلی، رییس ستاد کارکنان کاخ سفید تنظیم شده، استفاده از هرگونه موبایل شخصی در این ساختمان ممنوع است. اگرچه ابتدا تصور می شد این قوانین، موبایل های هوشمند شخصی را تحت تاثیر قرار می دهند، گزارش های تازه نشان می دهد که جان کلی پا را فراتر از این گذاشته و در واقع استفاده از هر دیوایسی که از وای فای، بلوتوث، رادیو یا هر قابلیت مخابراتی دیگری پشتیبانی می کند ممنوع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بنابر بروشورهای داخلی کاخ سفید، هر دستگاهی که از هر اتصالی پشتیبانی کند ممنوع است و نباید داخل کاخ سفید مورد استفاده قرار گیرد. گذشته از مثال های واضح مانند آیفون و آیپد، کاخ سفید به صورت خاص به ساعت های هوشمند و پایشگرهای سلامتی نیز اشاره کرده که معمولاً از بلوتوث و وای فای پشتیبانی می کنند. اپل واچ هم یکی از دیوایس هایی بوده که به عنوان مثال، به آن اشاره شده است.

بنابر توضیحات کاخ سفید «هرگونه دستگاه پرتابلی که سیگنال های الکتریکی می فرستد و توسط آژانس ارتباطات کاخ سفید تهیه نشده باشد» ممنوع است. یکی از مقامات کاخ سفید هم در مصاحبه ای با ABC می گوید قوانین تازه، نشان دهنده تلاش دولت ترامپ برای مقابله با اخبار افشایی و نیز افزایش بهره وری کارمندان است.

اما در همین حال از یک سو، دولت ترامپ در بروشور خود دلیل این امر را محافظت از زیرساخت های تکنولوژی کاخ سفید در برابر دسترسی غیرمجاز دانسته و از سوی دیگر، سارا سندرز، مشاور رسانه ای کاخ سفید ضمن تایید اطلاعات بروشور می گوید که این قوانین هیچ ارتباط به اخبار افشایی در رسانه ها یا اطلاعات منتشر شده در کتاب Fire & Fury مایکل وولف ندارد.