کد خبر: ۱۹۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۸

محصولات و غذاهایی که در برخی کشورها ممنوع هستند

 آیا تا به حال به چیزهایی که از فروشگاه ها می خرید فکر کرده اید؟ یا این که بدون فکر به تبلیغات، شهرت و بسته بندی ها اعتماد می کنید و آن ها را می خرید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ همین محصولاتی که شما در فروشگاه ها به راحتی خریداری می کنید در برخی کشورها به دلایلی ممنوع هستند که در این مطلب آورده ایم.

کیندر سورپرایز
این محصول دوست داشتنی در سال ۱۹۳۸ در ایالات متحده ممنوع شد. به دلیل وجود مواد غیر خوراکی در این محصول که خطر خفگی را به همراه داشت وارد کردن آن به ایالات متحده ممنوع شد. اما تولید کنندگان این محصول تلاش زیادی برای حذف این قانون و بازگشتن به بازارهای آمریکا کرده اند.

رنگ های مصنوعی
رنگ های خوراکی شیمیایی که سال هاست از آن ها زیاد استفاده می شود برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک هستند. این رنگ ها باعث بیش فعالی می شوند و آلرژی و خطر سرطان را نیز افزایش می دهند. به همین دلیل رنگ های مصنوعی محصولاتی که به اروپا صادر می شوند کاملا از بین می روند و با رنگ های طبیعی جایگزین می شوند.

مرغ های آنتی بیوتیک دار
صدور گوشت مرغ از بزرگ ترین شرکت صنایع غذایی آمریکا "تایسون فودز” در اروپا، نروژ، روسیه و استرالیا ممنوع است. بعد از این که کشف شد این کمپانی به گوشت ها آنتی بیوتیک و داروهای هورمونی تزریق می کند برخی کشورها واردات محصولات این کشور را منع کردند. البته بعد از افشای این حقیقت کمپانی تعهد داد که دیگر از این داروها استفاده نخواهد کرد.

غذاهای اصلاح شده ژنتیکی
بیشتر از نیمی از کشورهای اروپایی صدور غذاهای اصلاح شده ژنتیکی را در سال ۲۰۱۵ منع کردند زیرا ایجاد آلرژی و مسمومیت کرده و ارزش غذایی محصول را از بین می برد. نه تنها میوه ها و سبزیجات بلکه غذاهایی که از حیوانات به دست می آید نیز ممکن است اصلاح شده ژنتیکی باشند.

نان های بکینگ پودر دار
آیا تا به حال چیزی درباره پتاسیم برومات شنیده اید؟ این ماده برای مدت طولانی نان ها را تازه و نرم نگه می دارد اما باعث ایجاد سردرد، مشکلات پوستی و گوارشی می شود. متاسفانه این ماده در بیشتر نان های شرکتی استفاده می شود بنابراین چین و کانادا استفاده از آن ها را منع کرده است.

سالمون پرورشی
سالمون های پرورشی در استرالیا و نیوزیلند ممنوع اعلام شده است زیرا در تغذیه آن ها از آنتی بیوتیک و مواد مضر استفاده می شود که برای سلامت بدن مضر هستند.

نوشیدنی های ورزشی
نوشیدنی های ورزشی ضرورتا بد و یا غیر مجاز نیستند زیرا حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مفید هستند. اما بعضی از تولیدکننده های نوشیدنی های ورزشی برای از بین بردن بوی بد آن از ماده ای به نام BVO استفاده می کنند. از آن جا که این ماده سمی است و خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان پروستات را بالا می برد استفاده از این نوشیدنی ها در ژاپن و اروپا غیر مجاز اعلام شده است.

شیر
کارخانجات از هر حیله ای برای فروش بالاتر استفاده می کنند. بعضی از کارخانه های آمریکایی برای به دست آوردن شیر بیشتر به گاوها هورمون رشد تزریق می کنند. در نتیجه این شیرها خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند و هورمون تیروئید را بالا می برند.به همین دلیل شیر در نیوزیلند، سوئیس، ژاپن، استرالیا و ۲۹ کشور اروپایی دیگر ممنوع شده است.