کد خبر: ۲۰۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۸۴

ترامپ‌ گوشه رینگ؛ کارستانِ برجام

تعلیق چندباره تحریم های برجامی توسط رئیس جمهور خودخواه و لجوج آمریکا و ناتوانی او در خروج از برجام نشان داد مذاکره کنندگان ایرانی با عدّه و عُدّه ای اندک در برابر ۶ قدرت جهانی با عقبه ای سیاسی، حقوقی، اطلاعاتی و امنیتی در طول ۲۳ ماه مذاکرات نفس گیر کاری کردند کارستان.
تعلیق چندباره تحریم های برجامی توسط رئیس جمهور خودخواه و لجوج آمریکا و ناتوانی او در خروج از برجام نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مذاکره کنندگان ایرانی با عدّه و عُدّه ای اندک در برابر ۶ قدرت جهانی با عقبه ای سیاسی، حقوقی، اطلاعاتی و امنیتی در طول ۲۳ ماه مذاکرات نفس گیر کاری کردند کارستان.

۱. ترامپ و تیم تندروی او چه قبل از روی کار آمدن و چه پس از آن هر چه در توان و چنته داشتند و دارند علیه برجام و توافق هسته ای با ایران به کار گرفتند ؛ تا جایی که آن را "بدترین توافق تاریخ آمریکا" خواندند و دولت اوباما را به بی عرضگی و به باد دادن منافع ایالات متحده و در خطر افکندن امنیت ملی آن کشور در مقابل " مذاکره کنندگان قهار پارسی " متهم کردند.

۲. تعلیق چندباره تحریم های برجامی توسط رئیس جمهور خودخواه و لجوج آمریکا و ناتوانی او در خروج از برجام نشان داد مذاکره کنندگان ایرانی با عدّه و عُدّه ای اندک در برابر ۶ قدرت جهانی با عقبه ای سیاسی، حقوقی، اطلاعاتی و امنیتی در طول ۲۳ ماه مذاکرات نفس گیر کاری کردند کارستان؛ چونانکه ترامپ و تیم حقوقی - امنیتی- فنی او در یکسال اخیر حتی نتوانستند کوچکترین بهانه ای برای خدشه به برجام پیدا کنند و از آن خارج شوند. از سویی دیگر اوضاع چنان پیش رفت که آنان دریافتند هرگونه عقب نشینی و خروج یکجانبه دولت ایالات متحده از برجام ، نه در شعار بلکه در عمل انزوای جهانی و رسوایی تاریخی برای دولت آمریکا را رقم خواهد زد و متحدان دیرینه را هم در مقابل شان قرار خواهد داد.

۳. این شرایط جز در سایه اجماع ملی و عزم نظام از یک سو و درایت، ذکاوت، کیاست و کاردانی تیم‌مذاکره کننده هسته ای و شخص دکتر محمد جواد ظریف از دیگر سو دست یافتنی نبود.

۴. درخواست اصلاح برجام و همزمان دست یازیدن آمریکائیان به "تحریم های یکجانبه غیربرجامی" به بهانه های حقوق بشری، موشکی یا تروریسم آبی است که بر آتش خشم خود می ریزند و البته می دانند در جهان چند جانبه گرای کنونی نه تنها خریدار ندارد بلکه روز به روز اثر بخشی چنین به اصطلاح ظرفیتی را به حداقل رسانده و این حربه را نیز کاملا از دست می دهند.
منبع: ایرنا