کد خبر: ۲۰۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۵

تشخیص ضربه مغزی ورزشکاران با نسخه جدید نمایشگر اج ریفلکشن

نسخه جدید نمایشگر اج ریفلکشن (Reflexion) گجتی پیشرفته از کمپانی ریفلکشن برای تشخیص ضربه مغزی در ورزشکاران بوده که در نمایشگاه CES 2018 معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شرکت ریفلکشن در سال گذشته با معرفی نمایشگر اج (Edge) که گجتی برای بهتر کردن مهارت هماهنگی ذهن و بدن و همچنین،‌ تشخیص ضربه مغزی در ورزشکاران پس از ضربات سخت در مسابقه‌ها و تمرینات ورزشی بود، توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ با این حال ریفلکشن در نمایشگاه CES 2018 تصمیم گرفت تا با ارتقای محصول پیشین خود، امکان استفاده از این گجت را ساده‌تر کرده و دستگاهی پیشرفته‌تر را معرفی کند.

مهم‌ترین ویژگی نسخه جدید نمایشگر اج ریفلکشن که حدودا دو متر طول دارد، قابلیت تا کردن و حمل کردن است که استفاده از آن را برای مربی‌های ورزشی، به مراتب راحت‌تر می‌کند.

این گجت از یک نمایشگر خازنی تشکیل شده که برای استفاده از آن فرد باید جلوی دستگاه ایستاده و چراغ‌های روشن‌شده را با حداکثر سرعت و دقت،‌ لمس کند. با این کار علاوه بر تشخیص توانایی‌های هماهنگی دست و مغز، سرعت عمل و همچنین میزان سلامت بینایی فرد، مقدار صدمه واردشده به مغز هم تعیین می‌شود.

به صورت کلی برای هر ورزشکار تیم، یک پروفایل جداگانه از امتیاز مهارت‌های گوناگون تهیه می‌شود که هر چند وقت یک‌بار با گذراندن مجدد تست‌ها در شرایط مختلف، تغییر در امتیازها مقدار پیشرفت فرد را در طول زمان مشخص می‌کند. در شرایطی هم که ضربه شدیدی به ورزشکار وارد شده باشد،‌ با انجام مجدد آزمون‌های طراحی‌شده و مقایسه امتیازها با حالت عادی، شدت ضربه مغزی واردشده به شخص اندازه‌گیری می‌شود.

بسیاری از متخصصان اعلام کرده‌اند که نسخه جدید نمایشگر اج ریفلکشن به نسبت ورژن پیشین به میزان زیادی پیشرفت کرده است و اینطور که به نظر می‌رسد،‌ گجت ساخته‌شده در حال گذراندن آزمایش‌ها برای گرفتن تاییدیه‌های موردنیاز برای استفاده در مکان‌های ورزشی است. دانشگاه ایالت پنسیلوانیا هم‌اکنون این آزمایش‌ها را بر روی دستگاه انجام می‌دهد.