کد خبر: ۲۰۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۰۸

هولناک ترین ورزش های جهان در ۸ مکان ترسناک دنیا!

بعضی از وقت ها سفر فقط در بازدید از یک شهر و آشنایی با فرهنگ آن خلاصه می شود اما باید بدانید که واقعا همیشه این کافی نیست.دوست دارید تا کمی پمپ آدرنالینتان را دست کاری کنید و اجازه دهید تا بیشتر و بیشتر خودش را نشان دهد؟
بعضی از وقت ها سفر فقط در بازدید از یک شهر و آشنایی با فرهنگ آن خلاصه می شود اما باید بدانید که واقعا همیشه این کافی نیست. بعضی از توریست ها به دنبال چیزی در سفر می گردند که حسابی آن ها را تکان دهد و سر حال بیاورد آن ها معمولا دنبال نهایت ماجراجویی در سفر هستند حتی اگر این ماجراجویی ها آن ها را در شرایط مرگ و زندگی قرار دهد!

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شاید تا حالا اسم اکستریم اسپرت به گوشتان خورده باشد، هر بار که یک اکستریم اسپرت جدید ابداع می شود، ظرف مدت بسیار کمی در همه جای دنیا اپیدمی می شود. دوست دارید تا کمی پمپ آدرنالینتان را دست کاری کنید و اجازه دهید تا بیشتر و بیشتر خودش را نشان دهد؟ پس بخوانید و بیابید!

بانجی جامپینگ در کویینزلند، نیوزیلند
بانجی حالا شهرت جهانی دارد به طوری که در کشور خودمان هم مکان هایی برای این ورزش که نوعی اکستریم اسپرت است در نظر گرفته شده است. حالا مرم از بالای ساختمان های بلند، می ایستند با یک طنابی که خاصیت کشسانی دارد و به آن ها وصل شده است، خودشان را به پایین می اندازند… خوب اگر شانس این را داشتید که به نیوزیلند و به شهر کویینزلند بروید، بانجی جامپینگ از آن دست تجاربی است که باید امتحانش کنید. به Nevis Bungy بروید و ز ارتفاع ۱۳۴ متری، یک پرش آن چنانی را تجربه کنید.

اکستریم اسپرت | بانجی جامپینگ در کویینزلند
شاید به نظر دیوانگی برسد اما افرادی وجود دارند که عاشق این هستند تا از دهانه ی آتشفشان های فعال بالا بروند و از چشم اندازی که در آن بالا نصیبشان می شود لذت ببرند و بعد هم به واسطه ی تخته های چوبی صافی که درست کرده اند، آرام از دهانه ی آتشفشان به پایین سر بخورند! این هم یک اکستریم اسپرت به تمام عیار است که البته برای انجام آن حتما باید عینک و لباس مناسب را پوشید، در غیر این صورت احتمال آسیب در چنین محیط صخره ای بر اثر زمین خوردن و افتادن بسیار زیاد است.
این ورزش در Cerro Negro که یک کوه ۷۲۸ متری است اولین بار ابداع شد، تقریبا ۴۵ دقیقه طول می کشد تا به بالای آن برسید و سریع ترین رکوردی که تا حالا برای پایین آمدن از آن ثبت شده است، ۹۵ کیلومتر در ساعت بوده است.

کایت سرفینگ در تاریفا، اسپانیا
از دهه ی ۱۸۰۰ تا حالا از کایت های برای راهنمایی قایق های و کشتی ها به عنوان بادبان استفاده می شده است اما در سال ۱۹۷۷ بود که اولین ورزش به نام کایت سرفینگ ابداع شد. شاید برایتان سوال باشد که اصلا کایت سرفینگ چیست، این ورزش در واقع تلفیقی از کایت سواری، موج سواری، پاراگلایدینگ است که در آن افراد از کایت برای هدایت نیروی باد استفاده می کنند. یکی از بهترین مناطق جهان برای انجام کایت سرفینگ تاریفا در اسپانیا است.

رفتینگ در کاگایان د اورو، فیلیپین
وایلد واتر رفتینگ یا در واقع همان رفتینگ چطور به عنوان یک اکستریم اسپرت در دنیا شناخته شد؟ در واقع اولین بار مردمی که سعی کردند تا از رودخانه های وحشی مسیر یابی کنند، این ورزش را کشف کردند. اولین قایقی که برای این کار بود، در سال ۱۸۴۰ ساخته شد اما حدودا ۱۰۰۰ سال طول کشید تا اولین ماجراجویی تبلیغی درباره ی رفتینگ شروع شود.
این ورزش در بازی های المپیک مونیخ شناسانده شد و حالا هم با وجود جلیقه های نجات و کلاه های ایمنی ای که هست، نه تنها دیگر ترسی از آن وجود ندارد، بلکه بسیاری سعی می کنند تا به بهترین منطقه ی جهان برای این ورزش یعنی کاگایان د اورو در کشور فیلیپین بورند.

زیپ لاین در بسدا، ولز
چیزی که تا مدت ها قبل یک شیوه ی حمل و نقل بود و مردم از آن برای عبور و مرور در بالای رودها در مناطق دوردست استفاده می کردند، حالا به اکستریم اسپرت تبدیل شده است و یکی از هیجان انگیزترین ورزش های دنیاست. البته شاید زیپ لاین از نظر بعضی ها ورزش هیجان انگیزی نباشد ولی خوب اگر بلندترین زیپ لانی دنیا را در پیش رو داشه باشید، قطعا طعم دیگری دارد. بلندترین زیپ لاین جهان در دره ی کوپر در مکزیک با ۲۵۰۰ مترمسافت است. با این حال، در منطقه ی Bethesda در ولز هم می توان یکی دیگر از هیجان انگیزترین زیپ لاین ها جهان را تجربه کرد، آن هم با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت!

غواصی در قفس با کوسه ها در گانزبای، آفریقای جنوبی
رودنی فاس یکه یک غواص استرالیایی بود که توسط یک کوسه مورد حمله قرار گرفت و بدن او به اندازه ای پاره شده بود که به ۴۶۳ بخیه برای زنده ماندن نیاز داشت. بعد از آن بود که به فکر راهی افتاد تا بتواند غواصی را با امنیت بیشتری برای خود و بقیه ی افراد به ارمغان بیاورد و در نتیجه ایده ی غواصی در قفس در ذهن او شکل گرفت.
ماجراجویی در کنار کوسه ها در سال ۱۹۸۹ به آفریقای جنوبی رسید و این کشور حالا به یکی از تاپ ترین کشورها در این زمینه تبدیل شده است آن هم در کنار یکی از ۵ حیوان بزرگ و خطرناک آفریقا یعنی کوسه های سفید.

دوچرخه سواری کوهستان در لاپاز، بولیوی
تا حالا اسم لاپاز به گوشتان خورده است؟ کافی است تا دوچرخه سواری در یک جاده ی کثیف باریک در کنار کوه و در ارتفاعی بسیار زیاد را در ذهنتان تجسم کنید… لاپاز به عنوان خطرناک ترین جاده ی جهان شناخته شده است و تا سال ۲۰۰۶ و تا قبل از این که مدرن شود، هر سال ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در این جاده ی هراسناک جان خود را از دست می دانند. با این حال هنوز هم اگر بخواهید دوچرخه سواری کوهستان را تجربه کنید، هیچ جایی بهتر از لاپاز بولیوی نمی تواند پمپ آدرنالینتان را منفجر کند!

بند بازی در دره یوسمیت، آمریکا
اگر چه همه ی اکستریم اسپرت ها ترسناک هستند و هر کدام ماجراجویی های خودشان را دارند ولی آخرین موردی که می خواهیم در این جا معرفی کنیم بدون شک ترسناک ترین است. در واقع فقط نترس ترین افراد و کسانی که جان به کف هستند جرات انجام این کار را دارند. دره پارک یوسمیت بهترین جای دنیا برای این کار است.