کد خبر: ۲۰۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۳

50 تا 60 نفر در تهران همچنان بازداشت‌اند

غیر از فردی که در زندان خودکشی کرد و خانواده او بعد از بازدید، خودکشی او را تایید کردند. مورد جدیدی به مجلس و ما گزارش نشده است.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد تعداد کشته‌های حوادث اخیر در زندان گفت: غیر از فردی که در زندان خودکشی کرد و خانواده او بعد از بازدید، خودکشی او را تایید کردند. مورد جدیدی به مجلس و ما گزارش نشده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس در پاسخ به این سوال که علی مطهری این آمار را 3 نفر اعلام کرده است ادامه داد: شاید آقای مطهری بیش از ما در جریان باشد. همانطور که عرض کردم تا الان تنها یک مرگ گزارش شده است.

این نماینده اصول‌گرای مجلس خاطر نشان کرد: در جلسه سه شنبه کمیسیون امنیت ملی با مجلس این موضوعات را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: ما هنوز به صورت ماهوی به این موضوع ورود نکردیم. ما سعی می‌کنیم ابهامات و سوالات را مطرح کنیم و مسئولان پاسخ دهند و ما بعد از آن گزارش را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد تعداد بازداشتی‌های حوادث اخیر گفت: بسیاری از افراد آزاد شده‌اند و تعداد کمی در تهران بازداشت هستند. در تهران شاید 50 یا 60 نفر در زندان باشند.

بروجردی خاطر نشان کرد: این آمار در شهرستان‌ها کمتر است.

وی در پاسخ به این سوال که دادگاه این افراد کی برگزار خواهد شد تصریح کرد: این موضوع در اختیار سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه است و ما در جریان آن نیستیم و در مورد زمان دادگاه و نحوه برگزاری آن قوه قضاییه تصمیم می‌گیرند.
*عصر ایران