کد خبر: ۲۰۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۸

پرداخت یارانه به 42 میلیون نفر در سال 97

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه صبح امروز کمیسیون تلفیق سال آینده ۴۲میلیون نفر یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مهرداد لاهوتی با اشاره به مصوبات جلسه امروز صبح کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و بررسی موضوع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 97 گفت: 37 هزار میلیارد تومان به اجرای هدفمندی یارانه‌ها اختصاص خواهد یافت که 23 هزار میلیارد تومان از این اعتبارات برای پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار اختصاص می‌یابد و 7 هزار میلیارد تومان نیز به‌طور خاص برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه می‌شود.

به‌گفته لاهوتی اقشاری که مشمول دریافت یارانه نقدی می‌شوند عبارتند از مددجویان کمیته امداد 4 میلیون و 800 هزار نفر، افراد تحت پوشش بهزیستی 3 میلیون و 600 هزار نفر، افراد ساکن دهستان‌ها 8 میلیون نفر، بیماری‌های خاص یک میلیون نفر، عشایر یک میلیون نفر، ایثارگران یک میلیون و 750 هزار نفر، بازنشستگان 4 میلیون و 800 هزار نفر و 11 میلیون نفر از اقشار نیازمند کشور.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس 3700 میلیارد تومان از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در بخش بهداشت و درمان و 3300 میلیارد تومان دیگر نیز برای یارانه نان و گندم هزینه خواهد شد.

بر این اساس، در صورت تصویب نهایی این تبصره در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان، یارانه نقدی حدود 33 میلیون نفر در سال آینده حذف خواهد شد.
*تسنیم