کد خبر: ۲۰۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۱

اپل با تأمین‌‌کنندگان عینک‌ واقعیت افزوده در حاشیه CES ملاقات کرد

طبق گزارش‌های اخیر، اپل با تأمین‌‌کنندگان بالقوه‌ی قطعات مربوط به عینک‌ واقعیت افزوده ملاقات‌ داشته‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نمایشگاه CES به‌عنوان محلی برای گردهم آمدن شرکت‌های مختلف، فرصتی مناسب برای یافتن همکاران جدید به شمار می‌رود. گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که اپل به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که معمولا حضور جدی در این نمایشگاه ندارند، نشست‌هایی با تأمین‌‌کنندگان بالقوه در حوزه‌ی واقعیت افزوده داشته است. نمایندگان اپل با شرکت‌هایی که سازنده‌ی بخش‌هایی از عینک‌ واقعیت افزوده هستند در این نمایشگاه ملاقات کرده‌اند. گزارش بلومبرگ اطلاعات و جزئیات بیشتری از این ملاقات‌ها و نتایج آن ارائه نمی‌کند. این رایزنی‌ها بار دیگر نام اپل گلس را به‌عنوان محصولی مورد انتظار از سوی این شرکت به زبان‌ها انداخته است.

گزارش‌های پیشین حاکی از آن بودند که اپل در حال ساخت هدست واقعیت افزوده‌ای برای عرضه در سال ۲۰۲۰ است. نسخه‌ی اولیه به احتمال زیاد، نمایشگر مستقل خواهد شد و از پردازند‌ه‌ی اختصاصی در آن استفاده خواهد شد. طبق شنیده‌ها، این هدست با سیستم‌عاملی با نام «rOS» روانه بازار خواهد شد. گزارش‌ دیگری در ماه نوامبر ۲۰۱۷، به نهایی نشدن تصمیم اپل در انتخاب نحوه‌ی تعامل کاربر با هدست و اجرای اپلیکیشن‌ها اشاره داشت. به نظر می‌رسد مهندسان اپل در حال ساخت نمونه‌های اولیه از اپلیکیشن‌ها، از نقشه‌برداری و پیام‌رسانی گرفته تا اتاق‌ ملاقات‌ مجازی و پخش ویدئوی ۳۶۰ درجه هستند.

شنیده‌ها حاکی از آن هستند که مهندسان اپل در شرایط کنونی از هدست‌ وایو اچ‌تی‌سی برای تست‌های داخلی استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که اپل به دنبال توسعه‌ی هدستی مانند گیر وی‌آر آکیولس برای استفاده از نمایشگر آیفون است. هدست‌ واقعیت افزوده تنها یکی از پروژه‌هایی است که مهندسان اپل تحت برنامه‌ای با اسم رمز «T288» در حال پیش‌برد آن هستند. این تیم سابقه‌ی کار روی پلتفرم ARKit را نیز در پرونده‌ی خود دارد.

تیم کوک در سخنان چند ماه پیش خود از به بلوغ نرسیدن فناوری‌ عینک واقعیت افزوده سخن گفته بود.

از سخنان تیم‌کوک می‌توان اینطور برداشت کرد که اپل عجله‌ای برای عرضه‌ی محصول در این عرصه ندارد و تا توسعه‌ی ابزار لازم برای ارائه‌ی تجربه‌ی خاص و باکیفیت از واقعیت مجازی صبر خواهد کرد. به خدمت گرفتن Vrvana به‌عنوان یک شرکت سازنده‌ی هدست واقعیت افزوده و SensoMotoric برای سیستم ردیابی چشم، کمک بزرگی به کوپرتینونشین‌ها برای ساخت هدست واقعیت افزوده خواهد کرد. در پایان باید گفت که سال‌ها از انتشار اولین اخبار در مورد عینک و هدست واقعیت افزوده‌ی اپل می‌گذرد و تا زمان مشاهده‌ی اولین محصول نهایی از سوی این شرکت، احتمال لغو این برنامه وجود خواهد داشت.