کد خبر: ۲۰۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۱

احتمال همکاری Intel و Nvidia بالا گرفت

همانطور که می دانید تنها کمی پس از خبر رسمی همکاری Intel و AMD در زمینه تولید پردازنده های مشترک، نخستین محصولات مشترک این دو شرکت معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پردازنده هایی همچون Core i7-8809G و Intel Core i7-8709G با گرافیک داخلی AMD Vega و هسته های KabyLake-R. پردازنده Core i7-8809G یکی از برترین های این حوزه است که در بخش CPU استفاده از 4 هسته و 8 رشته تائید شده است؛ پردازشگر گرافیکی AMD Radeon RX Vega M نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

8 مگابایت حافظه کش سطح L3 در کنار پشتیبانی از 4 کانال رم DDR4 با فرکانس پایه حداقل 2400 مگاهرتز، از جمله دیگر ویژگی های Core i7-8809G هستند. فرکانس پایه از 3.10 گیگاهرتز آغاز و به 3.9 گیگاهرتز می رسد؛ به طور حتم عدم افزایش فرکانس CPU به منظور کنترل TDP است. و اما مهمترین اطلاعات این مطلب مربوط به بخش پردازشی AMD Radeon RX Vega M GH است. گرافیک یکپارچه ی این پردازنده دارای 4 گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا است که از نوع HBM2 بودن و دارای یک رابط حافظه 1024 بیتی است.

اینک خبر رسیده است که اینتل می تواند یک سری مشابه را با همکاری شرکت انویدیا را در این زمینه راه اندازی نماید. به مانند پردازنده های سری Core i7-8000G، این محصولات نیز به صورت MCM تولید شده و در بخش گرافیکی از هسته های G-series استفاده خواهد کرد. این محصولات در کامپیوترهای AIO، لپ تاپ و مینی کامپیوترها مورد استفاده قرار می گیرد.