کد خبر: ۲۰۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۶

لنوو اولین لپ‌تاپ مجهز به پردازنده ARM و سیستم عامل ویندوز را معرفی کرد

شرکت‌های مختلف در حال ساخت لپ‌تاپ‌های جدیدی هستند که از پردازنده‌های ARM استفاده می‌کنند. این پردازنده‌ها باعث می‌شوند که بتوان از تراشه‌های موبایلی مانند اسنپ‌دراگون ۸۴۵ روی لپ‌تاپ‌ها استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ موضوع مهم اینجاست که این لپ‌تاپ‌ّ‌ها از نسخه اصلی ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کنند و همه برنامه‌های ویندوزی روی آن‌ها اجرا می‌شوند. شرکت لنوو در نمایشگاه CES 2018 از اولین محصول این چنینی خودش رونمایی کرد. محصولی که Miix 630 نام دارد و هم نقش تبلت و هم نقش لپ‌تاپ را ایفا می‌کند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که ظاهر این محصول خیلی به سرفیس پرو شبیه است و حتی یک صفحه کلید مجزا هم دارد. براساس اطلاعات منتشر شده این محصول با قیمت ۷۹۹ دلار راهی بازار می‌شود.

لنوو از یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی با ۴ یا ۸ گیگابایت رم روی این محصول استفاده کرده و میزان حافظه داخلی آن به ۲۵۶ گیگابایت می‌رسد. این لپ‌تاپ تنها یک پورت USB-C دارد که به وسیله همان هم شارژ می‌شود. به همین دلیل نمی‌شود همزمان دستگاه را شارژ کرد یا وسیله‌های دیگری به آن متصل کرد. البته با کارت حافظه می‌شود میزان حافظه داخلی دستگاه را افزایش داد.

لپ‌تاپ جدید لنوو از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ بهره می‌برد و سیستم عامل ویندوز ۱۰ اس روی آن نصب شده است. البته کاربران می‌توانند سیستم عامل این دستگاه را به صورت رایگان به نسخه ویندوز ۱۰ پرو ارتقا دهند. لنوو قول داده که باتری این لپ‌تاپ تا ۲۰ ساعت دستگاه را روشن نگه‌می‌دارد.