کد خبر: ۲۰۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۹

علت حذف بودجه نهادهای خاص

یک عضو کمیسیون تلفیق اظهارداشت: طبق نظر کمیسیون تلفیق کمک به برخی نهادهای خاص و موسسات حذف شده است چرا که نظارتی بر این بودجه‌ها نبود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به تصمیم روز گذشته این کمیسیون مبنی بر حذف بودجه برخی نهادها و موسسات آموزشی و فرهنگی گفت: کمک به نهادها و موسساتی که در جدول 17 بودند در لایحه بودجه 97 حذف شدند. طبق جدول 17 کمک هایی به برخی نهادها و موسسات می شد اما بودجه جاری یا بودجه اصلی هیچ نهادی حذف نشده است. بنابرایم کمک های اختیاری به نهادها و موسسات حذف شده است.

وی در خصوص اسامی موسسات و نهادهایی که با تصویب کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه 97 کمکی به آنها نمی شود، خاطرنشان کرد: اسامی را به صورت کامل به یاد نمی‌آورم و اگر اسم یک موسسه یا نهاد را بگویم فکر می کنند غرضی دارم. در جدول 17 اسامی این نهادها و موسسات مشخص است و همه کمک ها در جدول 17 لغو شده است.

این نماینده مجلس در خصوص احتمال برگشت کمک به این نهادها و موسسات با لابی‌ها، گفت: نمایندگان می توانند در صحن پیشنهاد بدهند و این کمک ها به لایحه بودجه برگردد و در این باره نظر صحن مهم است. کمیسیون تلفیق نظرش را در خصوص کمک به نهادهای خاص و موسسات داده اما من تصور نمی کنم که مجلس این بودجه ها را برگرداند چرا که یکی از مطالبات عمومی این بود که پول را با حساب و کتاب بدهیم و نظارتی بر پرداخت ها باشد.

یوسفیان ملا در باره چرایی تصمیم کمیسیون تلفیق به حذف بودجه نهادهای خاص و موسسات، تصریح کرد: به دلیل مطالبات عمومی مردم بود. برخی می گفتند این کمک حساب و کتاب ندارد و جایی بر این کمک ها نظارت نمی شود و می خواستند نظارت بیشتر شود.

وی در خصوص اینکه با توجه به عدم افزایش قیمت حامل های انرژی آیا  کاهش درآمد دولت دلیل بر این اقدام نیست؟ گفت: خیر اینچنین نیست.
*اعتماد آنلاین