کد خبر: ۲۰۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۲

بازیگر سینما: ما هنرمندان گاهی یادمان می رود که الگوی جامعه هستیم

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: وظیفه هنرمند شناخته شده این است که به لحاظ پوشش، آرایش و حتی برخورد و حرکاتی که در اجتماع می کند کمی محتاط تر، دقیق تر، آراسته تر و در قالب موازین عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شهرزاد کمال زاده بازیگر سینما و تلویزیون درباره فضای مجازی گفت: درباره صفحات شخصی سایر هنرمندان نمی توانم نظر دهم اما سعی من در چنین فضایی این بوده که همواره صفحه بی حاشیه ای داشته باشم و از فواید آن به درستی استفاده کنم.

وی درباره نوع و چگونگی استفاده از صفحه شخصی خود به عنوان یک هنرمند اظهار کرد: سعی کرده ام با افرادی که در صفحه ام حضور پیدا می کنند دوست باشم، به آن ها احترام بگذارم و از موضوعات مختلف زندگی روزمره اطلاع رسانی کنم. در کنار این کار از انتقادات، پیشنهادات و حمایت های کاربران استفاده می کنم. برای من این فضا بد نبوده است و سعی کردم با طرفداران و مردم ارتباط خوبی داشته باشم و از آن درست استفاده کنم چون فکر می کنم اگر به شکل درست از فضای مجازی استفاده شود می تواند محیط مناسبی باشد.

بازیگر "روزگار قریب" با اشاره به فضای ناسالم و استفاده نادرست از فضای مجازی بیان کرد: بعضا صفحاتی وجود دارد که ادمین ها به واسطه آن شیطنت هایی می کنند و وقتی ما در برنامه های تلویزیونی یا زنده حضور پیدا می کنیم بخشی از ابتدا، انتها و میانه ویدئوهای مربوط به آن برنامه را حذف کرده و در صفحات خود می گذارند تا صفحاتشان بازدید داشته باشد که کار این ادمین ها بسیار سطح پایین و ناشایست است.

کمال زاده درباره الگوپذیری مردم از بازیگران زن و شرایطی که هنرمند به عنوان الگو با آن روبرو است توضیح داد: هر چند برخی الگوپذیری ها از خارج از ایران است اما هر بازیگر شناخته شده و محبوبی در هر سنی طرفداران خود را دارد و نگاه بسیاری از مردم در هر گروه سنی به او است بنابراین به عنوان یک الگو محسوب می شود. گاهی شاید ما هنرمندان خود نیز باور نداشته باشیم که الگوی جامعه هستیم. وقتی در فضای مجازی و در جامعه به من می گویند تو الگوی ما هستی خجالت می کشم و به فکر فرو می روم که آیا همیشه درست رفتار می کنم. ما هنرمندان اصلا با توجه به مشغله هایمان گاهی شاید حواسمان نباشد که مردم و جامعه نگاهشان به ما است و ممکن است قضاوت شویم.

وی درباره رعایت رفتارها و پوشش بازیگران زن به عنوان الگو در فضای مجازی و حقیقی خاطرنشان کرد: فکر می کنم وظیفه هنرمند شناخته شده این است که به لحاظ پوشش، آرایش و حتی برخورد و حرکاتی که در اجتماع می کند کمی محتاط تر، دقیق تر، آراسته تر و در قالب موازین عمل کند. ما ایرانی هستیم و همه ما در خانواده هایی بزرگ شده ایم که یک فرهنگ اصیل و نجابتی در تک تک ما وجود داشته است. من عاشق نجابت هستم و فکر می کنم تمام ایرانی ها در وجود خود نجابتی دارند بنابراین باید سعی کنیم گذشته خود و نجابت واقعی ایرانی را در وجودمان داشته باشیم.
*میزان