کد خبر: ۲۰۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۲

از محدودیت های فرزندان بیل گیتس در استفاده از تکنولوژی چه می‌دانید؟

آیا از محدودیت های فرزندان بیل گیتس و سایر مدیران که اغلب بسیار سخت‌گیرانه نیز هستند، اطلاع دارید؟ فرزندان بیل گیتس تا سن 14 سالگی حق استفاده از موبایل را نداشته‌اند!
آیا از محدودیت های فرزندان بیل گیتس و سایر مدیران که اغلب بسیار سخت‌گیرانه نیز هستند، اطلاع دارید؟ فرزندان بیل گیتس تا سن 14 سالگی حق استفاده از موبایل را نداشته‌اند!

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی‌رغم گذشته Bill Gates و فعالیت‌های بسیاری که منجر به تغییر تحول دنیای امروزی شده است، این میلیاردر بشردوست بارها در رابطه با قوانین سخت و محدودهای زیاد برای فرزندانش در استفاده از تکنولوژی سخن گفته است. وی در طی گفتگویی با وب‌سایت "Mirror” در آوریل سال 2017 گفت:

همواره شما به دنبال پیدا کردن راهی عالی برای استفاده از آن (تلفن هوشمند) هستید -(مثل) تکالیف خانگی و ارتباط با دوستان- و این‌که کار شما، کجا بیش از اندازه بوده است.

فرزندان بیل گیتس حق استفاده از موبایل سر میز شام را ندارند!

هرکدام از سه فرزند بیل گیتس -با سن‌های 15، 18 و 21- در خانه‌ای بزرگ شده‌اند که در آن استفاده از گوشی موبایل تا سن 14 سالگی، سر میز شام و البته فاصله زمانی آن تا پیش از خوابیدن، ممنوع بوده است.

گیتس به Mirror گفت که فرزندان او معمولا نسبت به استفاده زودتر دوستان خود از گوشی موبایل شکایت داشتند، اما هیچ‌کدام از این درخواست‌ها باعث تغییر خط‌مشی او نشده است. در مصاحبه‌ای جداگانه با مت لاور (Matt Lauer) و سپس در "Today Show”، او اعلام کرد که این محدودیت‌ها به اندازه قرار دادن کلمه عبور روی حساب کاربری فیس بوک فرزندانش نبوده است، اما حالت ایمنی آنلاین آن "مشکلی مزورانه برای والدین است.”

استفاده بیش از حد از تلفن هوشمند -یا از دیدگاه برخی متخصصان روانشناسی، اعتیاد- به یک نگرانی در حال رشد برای والدین، فرهنگیان و حتی افراد مشغول به کار در سیلیکون ولی تبدیل شده است. با این حال، او و دیگر افراد مشهور همچون استیو جابز، مدیر ارشد اجرایی سابق اپل و مخترع آیپد، روش‌های سنتی یعنی منع کودکان از استفاده از این وسایل را به کار بسته‌اند. استیو جابز بعد از مدت زمانی کوتاه از عرضه آیپد، به نیک بیلتون (Nick Bilton)، گزارشگر New York Times گفت: "ما میزان استفاده فرزندان خود از این وسایل در خانه را محدود می‌کنیم.”

با توجه به صحبت‌های جو کلمنت و مت مایلز، مولفان کتاب "Screen Schooled” با موضوع تاثیر استفاده بیش از حد از تکنولوژی روی کودکان، باید گفته شود که افرادی همچون گیتس چگونه برای استفاده از فناوری برای فرزندان خود محدودیت قائل می‌شوند:

این مدیران ارزشمند حوزه فناوری چه چیزی در رابطه با محصولات خود می‌دانند که مصرف‌کنندگان نمی‌دانند؟

پاسخ این سوال با توجه به شواهد موجود، قدرت اعتیادآور فناوری دیجیتال است. طی ماه‌های گذشته، گروه‌های بزرگی از مدیران سیلیکون ولی با اظهار نظر بر علیه اپل، گوگل، توییتر و فیس بوک، اعلام کردند که قدرت این شرکت‌ها در حال جلب توجه کاربران به پلتفرم‌ها و محصولات آنها است.

موسس Napster و رییس سابق فیس بوک، شان پارکر، نوامبر در گفتگویی با "Axios” گفت: "این پلتفرم‌ها به معنای واقعی کلمه در حال تغییر ارتباط شما با جامعه بوده و احتمالا با روش‌هایی عجیب، با بهره‌وری شما در تداخل هستند.”

این تمام ماجرا نیست و اخیرا نیز دو نفر از بزرگ‌ترین سهامداران اپل با مجموعا سهمی به ارزش 2 میلیارد دلار، بر علیه سیلیکون ولی بوده و در نامه‌ای سرگشاده، نگرانی‌های خود در رابطه با محصولات اپل و کاری که آنها با ذهن کودکان انجام می‌دهد را تشریح کرده‌اند:

ما شواهد را بررسی کردیم و باور داریم اپل نیاز دارد گزینه‌ها و ابزارهای بیشتری را در اختیار والدین قرار دهد تا آنها مطمئن باشند فرزندان خود از این محصولات به شکل صحیحی استفاده می‌کنند.