کد خبر: ۲۰۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۶

خبرهایی از سینما و تئاتر

تولید فیلم کوتاه «آنها می‌آیند» به پایان رسید، خبرهایی از اجراهای تئاتری در فجر، عدم تمدید مهلت یک جایزه‌ی رادی و...از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
تولید فیلم کوتاه «آنها می‌آیند» به پایان رسید، خبرهایی از اجراهای تئاتری در فجر، عدم تمدید مهلت یک جایزه‌ی رادی و...از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فیلمبرداری تازه‌ترین فیلم کوتاه علیرضا اسفندیارنژاد با نام «آنها می‌آیند» به پایان رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این فیلم؛ علیرضا اسفندیارنژاد فارغ التحصیل گرایش فیلمنامه نویسی رشته سینما از دانشگاه هنر تهران که پیش از این با فیلم کوتاه «میانبر» برنده تندیس ویژه هیت داوران از دوازدهمین جشنواره فیلم نهال شده بود، «آنها می‌آیند» را به عنوان تازه ترین فیلم کوتاهش برای اکران در سال ۲۰۱۸ آماده نمایش می‌کند.
 
فیلمبرداری این فیلم کوتاه که سومین ساخته این کارگردان است به تازگی در حوالی احمد آباد مستوفی به پایان رسیده است و داستان دختری را روایت می کند که شبانه برای ملاقاتی به مکانی دورافتاده می رود.
 
این فیلم با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و همکاری مدرسه ملی سینما تولید شده است و عوامل این فیلم عبارتند از:تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: علیرضا  اسفندیارنژاد، مدیر فیلمبرداری: سروش علیزاده، صدابردار: هادی معنوی پور، طراح گریم: بابک کشن فلاح، تدوین: محمد نجاریان، لباس: سیما کلانتریان، صحنه: علیرضا میرانجم، بازیگران: ندا جبرائیلی علیرضا ثانی فر مهران مرادی و بهزاد دورانی.

اجرای یک تئاتر در ارسباران

نمایش «کات کبود» نوشته «فرشته فرشاد» و به کارگردانی «محمدرضا قلی پور» از سوی گروه نمایشی «میتا» از یکم بهمن ماه نود و شش در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.
«کات کبود» نمایشنامه برگزیده ششمین جشنواره تئاتر شهر است و کتاب آن توسط نشر آواژ به چاپ رسیده است.
 
این نمایش در مورد طلاق و معضل‌ها و سختی‌هایش است و به آسیب‌های پس از آن روی اشخاص ضربه خورده و به خصوص کودکان طلاق اشاره میکند.

همچنین تأویلی متفاوت از جهان پس از مرگ دارد. و به واخوردگیها، عقدهها و حسرت‌های زندگی می‌پردازد که نویسنده این مسائل را در قالب قصهای تکان دهنده به رشتهی تحریر درآورده و کارگردان آن را با ایدههای بدیع خود به روی صحنه آورده است.
 
دیدن این نمایش به تمام مادرها و پدرهای ایران زمین توصیه میشود.
 
نمایش «کات کبود» هر شب ساعت بیست اجرا می‌شود.
 
بازیگران این نمایش «فرشته فرشاد»، «دیبا شیرمحمدی» و «ناصر کاظمی» هستند و بخش هایی از آن با صدای «عزت الله مهرآوران» اجرا می شود.
 
طراحی صحنه نمایش «کات کبود» به عهده «محمدرضا قلی پور» است. طراح لباس «پرستو نباتی»، طراح گریم «محمدعلی ضرابی» و آهنگساز «ماهور رضایی» می باشند.
گروه نمایشی میتا شما را به دیدن این نمایش دعوت می‌کند و این پیام را با شما در میان می گذارد:
 
«هر آدمی ممکن است به کات کبود دچار شود، حتی شما! با دیدن کات کبود از ابتلا به آن جلوگیری کنید.»

مهلتی که تمدید نمی‌شود

مهلت ارسال بخش نمایشنامه نویسی پنجمین همایش ملی رادی ‌شناسی تمدید نمی­‌شود و   30 دی ماه 96 به پایان می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، بر اساس اعلام دبیرخانه‌ی پنجمین همایش ملی رادی شناسی، مهلت ارسال نمایشنامه‌های متقاضیان به این دبیرخانه تا ساعت 24 روز 30 دی ماه به پایان میرسد و زمان ارسال آثار این بخش تمدید نمیشود.

از این روی علاقه‌مندان برای شرکت در بخش مسابقه‌ی نمایش نامه نویسی پنجمین همایش ملی رادی شناسی می‌توانند نمایش نامه‌های خود را در فایل وُرد در یکی از دو بخش مسابقه‌ی نمایشنامه نویسی شامل دراماتورژی و اقتباس از آثار اکبر رادی و نمایش­نامه‏هایی با موضوع آزاد همراه با فرم پرشده ی شرکت در همایش تا تاریخ یادشده، به نشانی پست الکترونیکی  bonyaderadi@gmail.com  ارسال کنند.

بر اساس اعلام دبیرخانه‌ی این همایش، اسامی کاندیداهای بخش نمایشنامه­ نویسی و مقالات پژوهشی در تاریخ  دوم اسفند 1396 اعلام و منتشر خواهدشد.

پنجمین همایش ملی رادی شناسی طی یک روز برگزار می‌شود و مقالات برگزیده، توسط نویسندگانِ مقاله در سالن‏ همایش خوانده خواهدشد.

اجرای «تو مشغول مردنت بودی» در تئاتر فجر

نمایش "تو مشغول مردنت بودی" نوشته کامران شهلایی به طراحی و کارگردانی مژگان خالقی در سی ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

 نمایش "تو مشغول مردنت بودی" نوشته کامران شهلایی که پیش از این هم در تالار هنر شهر اصفهان به طراحی و کارگردانی "مژگان خالقی" روی صحنه رفته و با استقبال تماشاگران و منتقدان مواجه شده بود، برای حضور در جشنواره فجر آماده و بار دیگر به صحنه میرود.

این نمایش داستان دختری که بیست و پنج سال پیش از دنیا رفته، اکنون زندگی مادر خود را دچار دگرگونی و چالش کرده است را روایت می کند. او بعد از بیست و پنج سال بازگشته تا سهم خود را از مادر پس بگیرد!

در این نمایش بازیگرانی چون: لیلا پرویزی، نوید بانی، فاطمه بختیار، فائزه بختیار ایفای نقش می‌کنند.

مجری طرح: حسن جودکی، طراح لباس: سمانه داودی پارسا، طراح گریم: ماریا حاجیها، عکاس: خسرو خالقی، امیرحسین مسعودی، دستیار اول کارگردان: لیلا امینی، برنامه ریز: الهه افخمی، مدیر صحنه: حمیدرضا یحیی آبادی، منشی صحنه: نرگس معینی، تمرین نگار: سمیه اشتری، مدیر تبلیغات و روابط عمومی: خسرو خالقی، مشاور رسانه: محمد وفایی، مریم قدسیه، دستار لباس: زینب مقانی، دستیار صحنه: مهسا فهیم پور، دستیار دوم کارگردان: امیرحسین مسعودی، دستیار اجرا: اعظم خالقی، اجرای دکور: سیروس محمدی از عوامل اجرایی این نمایش هستند.

این اثر نمایشی مذکور روز شنبه ۳۰ دی ماه ۹۶ در دو نوبت، ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در کمپانی تئاتر آفتاب روی صحنه میرود.

اجرای «میرمحنا» در جشنواره تئاتر فجر

سیروس کهوری نژاد بازیگر و کارگردان سینما،تئاتر و تلویزیون از اجرای نمایش "میرمحنا" در جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

سیروس کهوری بازیگر باسابقه سینما ، تئاتر و تلویزیون  درباره فعالیت‌ جدید تئاتری‌اش عنوان کرد: قرار است نمایش "میر محنا" را برای اجرا در تماشاخانه سرو آماده کنم و این روزها با گروه نمایش در حال تمرین و رساندن خود به اجرا هستیم که ۷ و ۸ بهمن ماه به تهیه کنندگی بنیاد تئاتر روایت فتح در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می رود.

وی در همین زمینه افزود: متن نمایش را خودم نوشته‌ام و داستان این نمایش تاریخی درباره شخصیت‌های مهم تاریخ معاصر جنوب کشور و دو شخصیت امام قلی خان و میر مهنای بندر ریگی است . میر مهنا در حدود 100 سال قبل در جنوب می‌زیسته است و جزو سردارانی بوده که در بوشهر حضورداشته است و علیه اشغالگران قیام و رشادت‌های زیادی انجام داده است . امام قلی خان هم در دوره شاه‌عباس زیست می‌کرد و علیه استعمارگران پرتغالی قیام می‌کند و با رشادت نیروهای اشغالگر را از جزیره هرمز بیرون می‌کند.

تا کنون حضور جلیل فرجاد،آرش ابراهیم زاده،تیما پوررحمانی و پانته آ کیقبادی به عنوان بازیگر در این پروژه قطعی شده است.

به زودی فهرست بازیگران و عوامل این نمایش اعلام می‌شود.

کهوری نژاد فارغ‌التحصیل از دانشکده هنرهای زیبای تهران است و نگارش و کارگردانی فیلم کوتاه داستانی دنیای من (سال ۱۳۶۴) در انجمن سینمای جوان بندرعباس از نخستین کارهای هنری جدی‌اش است. سیروس کهوری نژاد از سال 1359 با نمایش متوری به کارگردانی شهره لرستانی در دانشکده هنرهای زیبای تهران کار بازیگری را آغاز کرد . وی در سال ۱۳۶۵ فیلم «بی‌بی» را ساخت.

نخستین کار سینمایی کهوری نژاد سال ۱۳۶۷ بازی در آن‌سوی غروب بود . وی در نمایش‌های بابور، شهرزاد، جهاز جادو، عروسی چاه، تاجر ونیزی، الکترا، با دریا، رعنا، باران، رویای خلیج‌فارس، اذان صبح و وهم سرخ، دزدان و چند نمایش دیگر بازی کرده است . او در حوزه نگارش، نمایش‌نامه‌های بادبادک‌ها، داغ پوست، بازنویسی ماه و پلنگ، فیلم‌نامه سینمایی رها و انیمیشن زرد و سرخ را به رشته تحریر درآورده است . اخراجی‌ها ، یوسف ، ولایت عشق ،روز واقعه، بیا با من، سال‌های بی‌قراری، ولایت عشق، زخمی، روزی که زن شدم ، دختری به نام تندر، اخراجی‌های 1و2و 3، تهران 1500 و سریال‌های دومین انفجار، یک‌لحظه دیرتر، او هیچ گناهی نداشت، اروند، رد پای دوست، ماه مهربان، ولایت عشق، در شهر  خانه آرزوها، زیر بازارچه عمده کارهای بازیگری کهورینژاد در سینما و تلویزیون هستند. سیروس کهوری‌نژاد، جایزه‌ی سوم بازیگری برای نمایش «رعنا» از جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، را در کارنامه دارد.
*ایسنا