کد خبر: ۲۰۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۶

400 هزار دلار ارز دیجیتال لومن از حساب کاربران BlackWallet ربوده شد!

گروهی از هکرها با نفوذ به سرور سایت BlackWallet قریب به 470 هزار ارز کدگذاری شده لومن (بیش از 400 هزار دلار) از والت های شخصی کاربران را سرقت کردند.
گروهی از هکرها با نفوذ به سرور سایت BlackWallet قریب به 470 هزار ارز کدگذاری شده لومن (بیش از 400 هزار دلار) از والت های شخصی کاربران را سرقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این روزها سارقان دنیای مجازی علاقه عجیبی به ارزهای دیجیتال نشان می دهند به طوری که سرقت پول های دیجیتالی به اخبار تکراری دنیای فناوری تبدیل شده است. این بار قرعه به نام ارز رمزپایه لومن (Lumen) افتاد. هکرها با حمله به سرورهای DNS سایت BlackWallet حدود 670 هزار لومن، مبلغی نزدیک به 400 هزار دلار به جیب زدند.



گفته می شود طی این حمله سرور طوری کدگذاری شده که ارز دیجیتالی افرادی که بیش از 20 لومن در والت خود داشتند، به سرعت به والت دیگری انتقال پیدا کرد.

در پی این حمله سایبری، مسئولان سایت به کاربران پیام های هشداردهنده ارسال کردند تا آنان را از ورود به والت هایشان باز دارند. اما این اقدام تیم BlackWallet تاثیر چندانی نداشت و بسیاری از کاربران به واسطه ورود به حساب کاربری شان با والت های خالی روبه‌رو شدند!

حال، این امکان وجود دارد که از طریق ردیابی آدرس هکرها، مسیر حرکت لومن های دزدیده شده از سرور BlackWallet به درگاه معاملاتی بیترکس (Bittrex) بررسی شود؛ یعنی جایی که احتمالا هکرها برای تبدیل ارز خود به ارزهای دیجیتالی دیگر رجوع می کنند. از این رو، مسئولان بلک والت از زمان وقوع این حمله به بیترکس پیامی مبنی بر بستن حساب های هکرها ارسال کرده اند.

سازنده ارز دیجیتال لومن در نامه ای ابراز امیدواری کرد که وجوه سرقت شده به والت کاربران قربانی باز خواهد گشت و نوشت:

بابت این اتفاق از کاربران پوزش می طلبم. طی صحبت هایی که با شرکت تامین کننده Host داشتیم، تلاش شده اطلاعات مربوط به هکر را به سرعت جمع آوری کنیم. جای هیچ نگرانی از بابت اطلاعات شخصی کاربران نیست، چرا که بلک والت صرفا ابزاری برای نمایش حساب بوده و هیچ اطلاعات کلیدی در سرور ذخیره نشده است.