کد خبر: ۲۰۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۴

بودجه حذف‌ شده موسسات خاص چه شد؟

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به تصمیم این کمیسیون مبنی بر حذف بودجه برخی نهادها و موسسات فرهنگی گفت: به دلیل جوی که در جامعه درست شده بود جدول 17 حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی تصریح کرد: قبلا این موسسات و نهادها به صورت مستقل بودجه‌ای را می گرفتند اما امروز یک متولی فرهنگی در کشور داریم که آن وزارت ارشاد است الان همان اعتبارات این موسسات و نهادها  به بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اضافه شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در بودجه 97، یک متولی فرهنگی داریم، خاطرنشان کرد: در بودجه 97 در بحث فرهنگ بجای اینکه 50 تا متولی فرهنگی داشته باشیم، محوریت با یک نهاد است و سایرین بجای اینکه مستقیما بودجه دریافت کنند می توانند به وزارت ارشاد مراجعه کنند و عملکرد خود را ثابت کنند و حتی بودجه بیشتری دریافت کنند.

لاهوتی تاکید کرد: بنابراین این نگرانی ایجاد نشود که اعتبارات فرهنگی حذف شده بلکه بودجه فرهنگی بیشتر تقویت شده است اما این بودجه را تکه پاره نکردیم که بعد هم مشخص نشود که چه می شود. معادل جدول 17 که جای نگرانی داشت را به اعتبارات وزارت ارشاد اضافه کردیم.

وی در خصوص اسامی نهادها و موسسات فرهنگی که بودجه‌شان حذف شده گفت: من وارد این بخش نمی شوم.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 اظهارداشت: با حذف بودجه نهادها و موسسات فرهنگی انضباطی ایجاد شد و این موسسات می توانند بودجه خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت کنند.
*اعتماد آنلاین