کد خبر: ۲۰۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۸۶

زمان انتشار به‌روزرسانی اندروید ۸ برای مهم‌ترین گوشی‌های بازار

اگر صاحب یکی از پرچم‌داران کمپانی‌های معروف هستید و گوشی شما از اندروید نوقا بهره‌مند است، قطعا به دنبال پاسخ این سوال خواهید بود که بدانید اندروید اوریو یا همان اندروید ۸ چه زمانی برای پرچم‌دار شما منتشر می‌شود.
اگر صاحب یکی از پرچم‌داران کمپانی‌های معروف هستید و گوشی شما از اندروید نوقا بهره‌مند است، قطعا به دنبال پاسخ این سوال خواهید بود که بدانید اندروید اوریو یا همان اندروید ۸ چه زمانی برای پرچم‌دار شما منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در حال حاضر اندروید اوریو به عنوان آخرین نسخه از سیستم‌ عامل موبایلی گوگل محسوب می‌شود که در بخش قابلیت‌ها و عملکرد آن بهبودهایی اعمال شده است. این سیستم عامل همان گونه که فروتن است، می‌تواند طرفداران خود را برای انتشار نسخه جدید‌تر چشم انتظار بگذارد. درباره این‌که اندروید اوریو دقیقا چه زمانی برای دستگاه‌های مختلف عرضه می‌شود نمی‌توان با قطعیت نظر داد اما با توجه به تجارب گذشته و البته شایعات قابل اعتماد می‌توان به یک جمع‌بندی کلی درباره زمان انتشار اندروید اوریو برای پرچمداران کنونی دست یافت.

سامسونگ
گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس: سامسونگ تاکنون برای این دو پرچمدار نسخه بتای اندروید اوریو را منتشر کرده اما طبق آخرین اخبار نسخه نهایی و پایدار این سیستم‌عامل تا اواخر ماه ژانویه برای گلکسی S8 و برادرش منتشر می‌شود. البته نسخه‌های لاک شده و متعلق به اپراتورها باید پس از اعمال برخی تغییرات این به‌روزرسانی را دریافت کنند که اندکی زمانی بیش‌تر از زمان مورد نیاز برای نسخه‌های آنلاک (مانند نمونه‌های موجود در کشور ما) طلب می‌کند.

گلکسی نوت ۸: طبق گزارش برخی از کاربران، هم‌اکنون اندروید اویو به صورت آزمایشی برای تعداد محدودی از کاربران این اسمارت‌فون منتشر شده اما انتظار می‌رود که نسخه نهایی اندروید در هفته‌های پیش رو به طور عمومی برای همه کاربران منتشر شود.

گلکسی S7 و گلکسی S7 اج: پرچم‌دار گذشته سری S سامسونگ در مراحل پایانی برای عرضه به‌روزرسانی اندروید اوریو قرار دارد؛ حتی نسخه‌هایی از این اسمارت‌فون با اندروید اوریو در بنچ‌مارک‌ها رویت شده که نشان می‌دهد این گوشی‌ها به زودی به آخرین نسخه اندروید مجهز خواهند شد. این گلکسی‌های پرطرفدار ابتدا با اندروید مارشمالو معرفی شدند و هم‌اکنون مجهز به نسخه هفتم اندروید هستند.

گلکسی S6، گلکسی S6 اج و گلکسی S6 اج پلاس: چندی پیش شایعاتی درباره انتشار به‌روزرسانی اندروید اوریو طی ماه‌های آینده برای این پرچمداران قدیمی شنیده بودیم. البته باید توجه کرد که این اخبار تنها در حد شایعه بوده و نمی‌توان به طور کامل آن‌ها را پذیرفت. اگر بخواهیم واقع‌گرا باشیم باید بگوییم که هیچ‌یک از این سه برادر نباید انتظار داشته باشند که به‌روزسانی اندروید اوریو را دریافت کنند؛ زیرا تاریخ انقضای پنجره پشتیبانی نرم‌افزاریشان به سر رسیده و معقول نیست که سامسونگ بخواهد به پیشتیبانی نرم‌افزاری از آن‌ها ادامه دهد.

ال‌جی
ال‌جی V30: هم‌اکنون کاربران این پرچمدار در ایالات متحده نسخه آزمایشی اندروید اویو را دریافت کرده‌اند که این خود به معنای قریب‌الوقوع بودن انتشار نسخه نهایی این سیستم‌عامل برای ال‌جی V30 بوده و نشان می‌دهد که فرایند آماده شدن این نسخه در مراحل پایانی به سر می‌برد. انتظار داریم که طبق روال گذشته ابتدا کاربران کره‌ای این به‌روزرسانی را دریافت کنند و عرضه عمومی برای دیگر نقاط جهان نیز در طی یک یا دو هفته بعد به انجام برسد. این همان رویه‌ای است که تاکنون ال‌جی برای همه پرچم‌داران خود اعمال کرده است.

ال‌جی G6: اخیرا شنیدیم که به‌روزرسانی اندروید اوریو تا اواخر ماه فوریه یعنی اوایل اسفند برای این دیوایس منتشر خواهد شد؛ البته فقط برای کاربران آسیایی. احتمالا عرضه جهانی نیز اندکی پس از این زمان آغاز گشته اما ترجیح می‌دهیم در این‌باره اظهار نظر قطعی نکنیم.

ال‌جی V20: این دیوایس اولین گوشی مجهز به اندروید اوریو بود که از همان زمان معرفی، این نسخه را در خود می‌دید. متاسفانه هنوز هیچ صحبتی درباره زمان انتشار اندروید اوریو برای این دستگاه منتشر نشده اما منطق می‌گوید که کاربران این هندست باید پس از انتشار به‌روزرسانی اندروید اوریو برای گوشی‌های ال‌جی V30 و ال‌جی G6، به آخرین نسخه سیستم‌عامل موبایلی گوگل مجهز شوند. زمان دقیقی برای این امر گزارش نشده اما پیش‌بینی می‌شود که در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن تا دو ماه آینده این به‌روزرسانی را دریافت کنند.

ال‌جی G5: اندروید اوریو را باید آخرین به‌روزرسانی بزرگ اندرویدی برای این پرچم‌دار ماژولار دانست. از آن‌جایی‌‌ که گوشی ال‌جی G5 اواخر اردیبهشت امسال اندروید نوقا را دریافت کرد احتمالا کاربران آن باید حدود یک سال پس از این زمان برای به‌روزرسانی جدید صبر کنند تا طعم آخرین نسخه اندروید را نیز بچشند.

اچ‌تی‌سی
اچ‌تی‌سی U11: هم‌اکنون کاربران این اسمارت‌فون در قاره‌های آفریقا و اروپا و منطقه خاورمیانه به‌روزرسانی اندروید اوریو را دریافت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این پکیج به‌زودی برای کاربران دیگر مناطق مانند ایالات متحده نیز عرضه شود.

اچ‌تی‌سی ۱۰: در حال حاضر نسخه‌های آنلاک این اسمارت‌فون اندروید اوریو را دریافت کرده‌اند که به عنوان آخرین به‌روزرسانی بزرگ برای پرچمدار سال ۲۰۱۶ تایوانی‌ها قلمداد می‌شود.

اچ‌تی‌سی U الترا: اچ‌تی‌سی قول داده بود که پس از انتشار اندروید اوریو برای اچ‌‌تی‌سی U11 نوبت اچ‌تی‌سی U الترا فرا برسد. طبق شواهد موجود کاربران این گوشی باید اندکی بیش‌تر از کاربران گوشی اچ‌تی‌سی ۱۰ صبر کنند تا از آخرین نسخه اندروید بهره‌مند شوند.

هواوی
هواوی میت ۱۰: جدیدترین پرچمداران سری میت هواوی از همان ابتدا با اندروید ۸ اوریو عرضه شدند.

هواوی میت ۹: جدیدترین شایعات نشان می‌دهند که اندروید اوریو برای این پرچمدار آماده شده و به‌زودی عرضه می‌شود. این خبر بسیار خوشحال‌کننده است؛ خصوصا با سابقه بدی که هواوی در به‌روز نگه داشتن پرچمدارانش دارد.

هواوی P10: این غول چینی نسخه آزمایشی آخرین نسخه اندروید را برای پرچمدار کنونی سری P منتشر کرده که پس از آن نهایتا تا دو ماه آینده نسخه نهایی نیز برای این هندست عرضه می‌شود.

هواوی P9: این گوشی اواخر اسفند ماه سال گذشته اندروید نوقا را دریافت کرد که برای همین نتیجه بدی را برای انتشار اندروید اوریو در پی خواهد داشت. بنابراین به این زودی هواوی پرچمدار سابقش را به‌روزرسانی نمی‌کند و حداقل باید تا بهار پیش رو صبر کنیم. البته هنوز هیچ ارگانی تایید نکرده که این گوشی اندروید اوریو را دریافت می‌کند اما انتشار به‌روزرسانی به مدت حداقل دوسال برای پرچمدار هواوی امری نیست که دور از ذهن باشد.

سونی
اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت: این دو اسمارت‌فون از همان ابتدا با اندروید اوریو عرضه شدند.

اکسپریا XZ و اکسپریا XZs و اکسپریا XZ پریمیوم: به‌روزرسانی اندروید اوریو این سه دستگاه هم‌اکنون برای کاربران ایالات متحده منتشر شده و انتظار می‌رود که در نزدیک‌ترین زمان ممکن که حداقل یک ماه به طول می‌انجامد، بالاخره آخرین نسخه اندروید به این دیوایس‌ها راه یابد.