کد خبر: ۲۰۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۳

اجرای برنامه‌های ویندوزی روی اسنپدراگون

پیش از این شبیه‌سازی محیط x86 عامل اصلی نگرانی برای مصرف باتری بر روی این پلتفرم بود. ولی به نظر می‌رسد این نگرانی‌ها به پایان رسیده است. نماینده کوالکام اعلام کرده این شبیه‌سازی تاثیر مضاعفی بر باتری نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ همکاری کوالکام و مایکروسافت برای آوردن ویندوز بر روی دستگاه‌های اسنپ‌دراگون، وعده استفاده یک روز کامل از این دستگاه‌ها را در عین اتصال دائم به اینترنت می‌دهد. ابتدا نگرانی‌هایی برای آن که ویندوز با این پردازنده‌ها سازگار نیست و ممکن بود این وعده‌‌ها تحقق نیابد وجود داشت. ولی کوالکام اعلام کرد که این دستگاه‌ها تاثیر چندانی از این امر نمی‌پذیرند.

همچنین نگرانی هایی مبنی بر این که عمر باتری بیش از 20 ساعت تنها در صورت استفاده از نرم‌افزارهای (UWP (Universal Windows Programs قابل دسترسی خواهد بود، وجود داشت. این نرم‌افزار‌ها می‌توانند به طور طبیعی با کد‌های پیش‌فرض ARM اجرا شوند، از این رو انرژی برای تبدیل کد‌ها صرف نخواهد شد.

در حالی که بسیاری از نرم‌افزار‌های ویندوزی دارای نسخه UWP می‌باشند، اما خیلی از آن‌ها هم دارای این نسخه نیستند. کاربران نیز در ابتدا نگران آن بودند که نتوانند از نرم‌افزار‌های محبوب خود بر روی این پلتفرم استفاده نمایند و شارژدهی باتری کاهش پیدا کند.

ولی در گزارشی که وب‌سایت Neowin به PJ Jacobowitz (نماینده کوالکام) نسبت داده، گفته شده است که تاثیر استفاده از هر نوع نرم‌افزاری بر روی باتری، همانند تاثیر آن وقتی که روی یک پردازنده اینتل اجرا می‌شود، خواهد بود. البته این سایت نقل‌قول دقیقی را ارائه نکرده پس نمی‌توان از منظور آن کاملاً مطمئن بود.

با این برداشت، مفهومی که می‌توان استنباط کرد آن است که اجرای نرم‌افزار‌های Win32 تاثیر سنگینی بر روی باتری نخواهند داشت. از آنجایی که نرم‌افزار‌های Win32 پرمصرف‌تر هستند و همچنین بر روی پردازنده‌های ARM نیاز به یک شبیه‌ساز برای اجرا شدن دارند، بسیاری تصور می‌کردند اجرای این نوع برنامه‌های ویندوزی بر روی دستگاه‌های مجهز به اسنپ‌دراگون، می‌تواند به تخلیه زودهنگام باتری منجر شود. اما اکنون باید گفت موضوع تخلیه باتری، در حد نگران‌کننده‌ای نیست.