کد خبر: ۲۰۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۹

صعود قیمت نفت در پی کاهش ذخایر آمریکا

قیمت نفت روز پنجشنبه تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و تهدید شورشیان در نیجریه برای حمله به تاسیسات نفتی این کشور صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز  چهارشنبه، به ۶۹.۶۵ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه به ۷۰.۳۷ دلار در هر بشکه صعود کرده بود که بالاترین قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۴ بود که افت سه ساله قیمت نفت آغاز شد.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز گذشته، ۶۴.۲۵ دلار در هر بشکه بود. قیمت پایه نفت آمریکا روز سه‌شنبه به ۶۴.۸۹ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۴ بود.

با این‌همه قیمت‌ها به دنبال بالا ماندن میزان عرضه و کاهش فعالیت پالایشگاهی، پایین رکورد بالای اخیرشان ماندند.

به گفته معامله‌گران، قیمت‌های نفت پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه گروه انتقام‌جویان نیجر دلتا تهدید کرده است تا چند روز آینده حملاتی علیه بخش نفتی این کشور انجام دهد، افزایش یافت.

بازارها همچنین از کاهش میزان ذخایر نفتی موجود مورد پشتیبانی قرار گرفتند. موسسه امریکن پترولیوم روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ ژانویه با ۵.۱ میلیون بشکه کاهش، به ۴۱۱.۵ میلیون بشکه رسیده است.

محدود شدن میزان عرضه که تحت تاثیر اجرای توافق کاهش تولید میان اوپک و شماری از تولید کنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه ایجاد شده، از قیمت‌ها حمایت کرده است. کاهش تولید این کشورها قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود این تحلیلگران هشدار داده‌اند روند صعودی اخیر  که قیمت نفت را حدود ۱۴ درصد از اوایل دسامبر افزایش داده، ممکن است به پایان برسد.
*ایسنا